וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שנה למלחמה, הטקס המרגש לזכר הנופלים: "כשהגיעו הידיעות מהחזית זה היה קשה מנשוא"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:13

נורית שריג, אלמנתו של רס"ן יוסף שריג, שנפל בקרב בחושניה, נאמה בטקס ההתייחדות של התנועה הקיבוצית, שציין 50 שנה למלחמת יום הכיפורים. "יוסף היה איש תרבות יוצר", סיפרה נורית, "אנחנו מקיימים מפגשי שירה עברית לזכרו. 'אור וירושלים' שכתב כבר זכה ל-40 ביצועים"

בווידאו: "המוות שלו היה קשה מנשוא": הטקס המרגש לזכר הנופלים ביום כיפור/אביב לשם

התנועה הקיבוצית ציינה היום (רביעי) 50 שנה למלחמת יום הכיפורים והתייחדה עם 2,656 חללי צה"ל, בתוכם 470 נופלים מהקיבוצים. אלמנתו של יוסף שריג, שנפל בקרב בחושניה. "במשך שנים אנחנו מקפידים לקיים לזכרו מפגש שירה עברית".

"מלחמת יום הכיפורים גבתה מהחברה הישראלית מחיר כבד", מסרה התנועה הקיבצית, "השכול הכה במרבית הקיבוצים. 167 קיבוצים שכלו בנים באותה המלחמה". היום, הגיעו אל האנדרטה המנציחה את בני הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל נורית מורן שריג מקיבוץ בית השיטה, ובנה פלג. נורית, היא אלמתו של רס"ן יוסף שריג מבית השיטה, שלחם כמפקד מחלקת טנקים שהדפה כוחות סוריים ברמת הגולן, ונפל בקרב בחושניה. יוסף השאיר אחריו את בנו אסף, את נורית ואת בנם פלג שריג, שהיה בן ארבעה חודשים בלבד כשאביו נפל.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, נורית מורן שריג מקיבוץ בית השיטה, ובנה פלג, האנדרטה המנציחה את בני הקיבוצים שנפלו במערכות ישראל. התנועה הקיבוצית, אתר רשמי
נורית שריג ובנה פלג יחד עם מזכ"ל התנועה הקיבוצית/אתר רשמי, התנועה הקיבוצית

נורית שריג סיפרה "כשהגיעו הידיעות מהחזית ועימן שמות הנופלים זה היה קשה מנשוא. ידעתי שיוסף נלחם, ולא שמעתי ממנו, עד שגם אליי הגיעה הבשורה המרה על נפילתו בערב חג סוכות, י"ד תשרי. מאז במשך שנים הקפדנו לקיים בערב החג מפגש שירה עברית לזכרו, כיוון שהיה איש תרבות יוצר, בהשתתפות כל השבט המשפחתי, חבריו ומוקירי זכרו הרבים. שרנו את שיריו, שבהם 'אור וירושלים' האהוב, שזכה כבר ל-40 ביצועים".

הבן פלג הוסיף "הידיעה והזיכרון של אבי נוכחים בחיי כל השנים. לאורך השנים היה לי חשוב לדעת עליו ולהכיר אותו דרך אימי ודרך חבריו. אני מאוד גאה בו, ומספר עליו לילדיי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יוסף שריג. באדיבות המשפחה
רס"ן יוסף שריג/באדיבות המשפחה

ליוסף שריג הוענק עיטור המופת אחרי מותו. השיר שכתב, "אור וירושלים" מוכר יותר במלות הפזמון שלו- "ראיתי עיר עוטפת אור, והיא עולה בשלל צבעי הקשת, והיא נוגנת בי כנבל העשור, ראיתי עיר עוטפת אור". אביו של יוסף שריג הוא נחום שריג שהיה מהמפקדים הבולטים בפלמ"ח. במלחמת העצמאות היה מפקד חטיבת "הנגב" שכבשה את באר שבע ואילת.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, נאם גם הוא באנדרטה ומסר כי "התנועה הקיבוצית ספגה מכה קשה במלחמת יום הכיפורים. רבים מהקיבוצים איבדו במלחמה את עתודות המנהיגות והניהול שלהם. אבל האמת היא שלא הייתה כל ברירה אחרת. זו מהות החינוך וההוויה הקיבוצית, 'להיות שם, כשצריך'. והיה צריך. מאוד! יהי זכרם של כל הנופלים ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully