וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה משתוללת באתר פסולת פיראטי בשפרעם, התושבים זועמים: "לא יכולים לצאת מהבית"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 7:40

השריפה החלה בשישי, ועדיין נעשות פעולות להביא לכיבוי האש. תושבי הסביבה דיווחו על מפגעי ריח ותסמינים קשים בהם קשיי נשימה והתקפי אסטמה. תושבת האזור: "יש פליטה של חומרים מסוכנים". המשרד להגנת הסביבה: "השריפה מסכנת את בריאות הציבור"

כיבוי שריפה בתל גזר, 16 בספטמבר 2023/דוברות כבאות והצלה

סבל כבד נגרם לעשרות אלפי תושבי שפרעם ויישובי הסביבה, בעקבות שריפה גדולה באתר פסולת פיראטי בעיר. השריפה החלה ביום שישי, ועדיין נעשות פעולות להביא לכיבוי האש. בעקבות השריפה תושבים רבים בסביבה מדווחים על מפגעי ריח ודיווחים על תסמינים הבאים: צריבה בעניים, דמעה, קשיי נשימה, שיעול והתקפי אסטמה.

מירה גלס, יושבת ראש ועדת סביבה בישוב הסמוך עדי, אמרה כי "מדובר בפליטה חמורה של חומרים מזהמים. מאז יום שישי אנחנו יושבים בבתים עם חלונות סגורים ולא יכולים לשהות מחוץ לבתים. המצב מחמיר בלילות כשהאוויר לא זז. יש פה אוכלוסייה מגוונת, מתינוקות ועד בני 90 ולהם - לפעוטות ולמבוגרים - זה קשה במיוחד".

השריפה באתר הפסולת הפיראטי בשפרעם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השריפה שמשתוללת באתר הפסולת בשפרעם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה בוער?

  • הפסולת שעולה באש כוללת חומרים מסוגים שונים: קרטונים, פלסטיק, פסולת גושית, פסולת בניין, צמיגים ועוד.
sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה ההנחיות לציבור?

  • המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות ממליצים לאוכלוסייה הרגישה להימנע משהייה שלא לצורך בחוץ ביישובים הבאים: שפרעם, אלון הגליל, ביר אל מכסור, מצפה עדי ושמשית. משרד הבריאות ממליץ לחולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. ליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.
  • במשרד להגנת הסביבה אמרו כי לפי נתונים שמדדו בשטח כונני החירום של המשרד, לא נמצאו ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים ביישובים האלה, אך יחד עם זאת מורגשים ריחות חריפים של שריפת פסולת.

מה הביא למצב הזה?

  • כבר יותר מעשור פעילי סביבה בצפון המדינה מתריעים על תופעת אתרי האשפה הפיראטיים הפועלים בצפון. למרות זאת, מוסדות המדינה לא מצליחים לחסל את התופעה.
  • במהלך השנים האחרונות התפתח בשולי העיר שפרעם אתר לא חוקי לסילוק פסולת. האתר נמצא בשטח שבאחריות ובשליטת עיריית שפרעם. השריפה אירעה במהלך ביצוע עבודות פינוי הפסולת משטח האתר אשר התבצעה על ידי קבלן שזכה מטעם העירייה לפי מכרז פומבי, וראש העירייה הגיש תלונה במשטרה נגד מי שלטענתו הצית את האש על פי מה שנצפה במצלמות האבטחה באזור.

מה הם אומרים?

  • במשרד להגנת הסביבה אמרו כי "בחודשים האחרונים דרש המשרד מראש העיר את ביצוע עבודות הפינוי. בעקבות כך, לפני כשבוע נבחר זוכה במכרז והחלו עבודות הפינוי, ובתוך יומיים הוצת האתר. החל מרגע איתור השריפה, עבדו נציגי המשרד להגנת הסביבה בשטח, ובשיתוף פעולה יחד עם ראש העירייה ומנכ"ל העיריה, שירותי כבאות והצלה, והמשטרה, ואף נתנו הנחיות, כולל דרישה להגעת יועץ בעירות, אשר הגיע, וזו במטרה למנוע בערות פנימיות והסרת מפגע העשן והשריפה בהקדם.
  • "על פי הערכות אנשי המשרד להגנת הסביבה, כתוצאה מהשריפה נגרם זיהום אוויר כמשמעותו בחוק אוויר נקי, והופרו הוראות התקנות למניעת מפגעים זאת עקב פליטות עשן מסיבית כתוצאה מבעירת הפסולת. מדובר בשריפה של חומרים מגוונים הגורמת לפליטה של מזהמים רעילים המסכנים את בריאות הציבור והסביבה ומהווה זיהום אוויר בלתי סביר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully