וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במשרד של בן גביר: "מתייחסים לעובדים כמו חיילים על לוח שחמט"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 13:01

עובדת במשרד לביטחון לאומי הגישה תביעה על סף 200 אלף שקל נגד בכירה במשרד לאחר שלטענתה התעמרה בה והשפילה אותה. גם בוועד העובדים פנו נגד הבכירה, ואף עירבו את ההסתדרות שאיימה להשבית חלקים במשרד: "יש שם אווירה קשה, עובדים מגיעים לעבודה מבוהלים ומפוחדים לגורלם"

בן גביר: "התקפלות בבית הנשיא השפלה לערכי הימין"/מערכת וואלה!

עובדת במשרד לביטחון לאומי הגישה כתב תביעה על סך 200 אלף שקלים נגד עובדת בכירה במשרד בגין מסכת התעמרות, פגיעה והשפלה, שספגה לטענתה מצד הבכירה במהלך השנה האחרונה. בעקבות הדיווחים על התעמרות במשרד לביטחון לאומי, בהסתדרות הודיעו לפני ימים אחדים לשר איתמר בן גביר כי לנוכח ההידרדרות ביחסים בין הבכירה לוועד העובדים וההתעלמות של הנהלת המשרד מהמצב, הם ישקלו להשבית בשלב ראשון את האגף לכלי ירייה.

לפי כתב התביעה שהוגש באחרונה לבית הדין לעבודה, התובעת עובדת במשרד מזה 4 שנים ועובדת מדינה מזה 17 שנה, טוענת כי עם כניסתה של הנתבעת לפני כשנה לתפקיד בכיר במשרד היא "עושה כל מאמץ לפגוע בתובעת בדרכים שונות ומגוונות והכל ללא עילה או הצדקה עניינית. כך למשל, מדירה אותה מישיבות ועשיה מתחום עיסוקה, משמיטה את שמה מכתובות מייל, משפילה ומבזה אותה בפני עמיתיה וגורמי חוץ, וכן מסרבת לאשר לה דוחות נוכחות, הגם שהוגשו בזמן ובאופן תקין".

עוד טוענת העובדת כי ניסתה לשוחח על כך עם מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו, ואולם הנושא לא טופל. גם פניותיה לגורמים בכירים בנציבות שירות המדינה לא הביאו לטיפול בנושא "ולהפסקת ההתעמרות הקשה", כך כלשונה.

איתמר בן גביר, גבעת האבות קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
"הנחיות חד-צדדיות הפוגעות בזכויות עובדי משרדך". השר בן גביר/ניב אהרונסון

לצד התביעה שהוגשה והסכסוך בין השתיים, לוואלה! נודע כי לפני כשבועיים הודיע יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי, לשר לביטחון לאומי בן גביר, כי אם לא יתערב במשבר שהולך ומחריף בין ועד העובדים לבין אותה מנהלת בכירה במשרד, בשלב ראשון - האגף לכלי ירייה במשרד יושבת.

"לאחרונה יש אווירה קשה במשרד לביטחון לאומי", כתב עו"ד אלקלעי בפתח מכתבו, "התמונה שהצטיירה בפני היא של עובדים שמגיעים לעבודתם מבוהלים ומפוחדים מה יעלה בגורלם, וזאת בעקבות יחסים עכורים מצד העובדת הבכירה, כלפי ועד העובדים הנבחר. יחסים קיבוציים הם הבסיס הראשוני לשיתוף פעולה פורה בין הנהלת המשרד לנציגות הוועד, שדה פקטו תשפיע על הצלחת משרדך".

אלקלעי מוסיף וטוען כי "בשיחות שקיימתי עם ועד העובדים הנבחר, הועלו טענות של חוסר שיתוף פעולה עם הבכירה, שבא לידי ביטוי בהנחיות חד-צדדיות הפוגעות בזכויות עובדי משרדך כאילו העובדים הינם חיילים על לוח שחמט שניתן לשחק בהם ללא כל היוועצות, ושיח עם נציגות העובדים. כך לדוגמה, הועברה הנחייה חד צדדית להעברת עובדים מאגף כלי ירייה בהר חוצבים לגן הטכנולוגי, ומרמלה לתל אביב, וזאת ללא כל שיח ותיאום עם נציגות הוועד".

כמו כן, לטענת ועד העובדים, בוצעו "אינספור פניות לבכירה לקיום שיח משותף בלב פתוח ונפש חפצה, פניות שנשארו ללא מענה מקצועי לשינוי המצב הקיים".

מהמשרד נמסר בתגובה כי: "טרם הועברה לעיוננו תביעה נגד המשרד בעניין שבנדון. לעניין הפנייה לשר יצוין כי השר נפגש עם ועד העובדים ושמע את טענותיהם והעניין טופל לשביעות רצון הצדדים. מיד עם קבלת הפנייה מהעובדת, המשמשת בתפקיד ניהולי במשרד לביטחון לאומי, מנכ"ל המשרד קיים עימה פגישת בירור ראשונית בנוכחות יועמ"ש המשרד, ובסמוך לאחר מכן פגישה נוספת, אף היא בנוכחות יועמ"ש המשרד ולבקשתה גם בנוכחות יו"ר ועד העובדים במשרד - זאת לשם השלמת טיעוניה ובכלל זה סימוכין לטענות שהעלתה.

לאחר ששמע את טענותיה בקשב רב ובהתאם לסעיף 03.455 לתקשי"ר, הקובע כי תלונות שבהן מעורב האחראי במשרד/יחידה - כבענייננו - יטופלו על ידי מינהל הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה, הועברה הפנייה להמשך טיפול ובדיקה של מנהל מינהל הסגל הבכיר בנש"מ, בצירוף סיכומי שתי הפגישות האמורות", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully