וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן דרש שנציגת בתי המשפט תתנצל: "עברת הכשרה פסיכולוגית?"

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 13:28

יו"ר ועדת החוקה דרש במהלך דיון בכנסת מנציגת הנהלת בתי המשפט להתנצל בפני ח"כ אריאל קלנר מהליכוד בדיון על ניגודי העניינים של שופטים. היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק שוחחה עם רוטמן והביעה את מורת רוחה: "לא מכבד את הכנסת"

בווידאו: יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן דורש מנציגת הנהלת בתי המשפט להתנצל/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, שוחחה בצהריים עם יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן והביעה את מורת רוחה מהתנהלותו הבוקר כלפי נציגת הנהלת בתי המשפט בדיון שנערך בוועדה על ניגודי עניינים של שופטים. "זה לא מכבד את הכנסת", אמרה אפיק לרוטמן.

שגית אפיק, שמסתמן כי תמונה ליועצת המשפטית של הכנסת. 22 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק/אתר רשמי, -

מה קרה?

  • מוקדם יותר התפתחה מהומה בדיון לאחר שרוטמן הודיע כי הוא שוקל להגיש תלונה לנציבות שירות המדינה, בעקבות דבריה של עו"ד חנית אברהם בכר, מהנהלת בתי המשפט, שהאשימה כי העלאת הטענות שנדחו על-ידי נציב התלונות על ניגוד העניינים של השופטים מעוררת חשש שהמניעים לכך אינם ענייניים ובמטרה לפגוע באמון הציבור.
  • רוטמן קטע את דבריה ודרש ממנה לחזור בה ולהתנצל. לאחר דבריו אמרה עו"ד אברהם בכר: "שופטי ישראל ימשיכו לעשות מלאכתם נאמנה, במסירות, במקצועיות ובאובייקטיביות, ללא מורא וללא משוא פנים, תוך הקפדה למנוע ניגוד עניינים ובשקיפות מלאה".
  • היו"ר ח"כ רוטמן הוסיף כי הוא "תמה מהן יכולות הנהלת בתי המשפט ועל פי איזה דין יש לך סמכות לעסוק במניעים שלנו. האם תפקידך כעובדת ציבור להגיב לשליש מחברי הוועדה שלי שמניעיהם אינם כשרים? ואם יש לך הסמכה בחוק, האם עברת הכשרה פסיכולוגית בנוגע למניעים של חברי כנסת והאם את סבורה שתפקידו של עובד ציבור הוא לבקר מניעים של חברי כנסת?".
  • הוא הוסיף: "לא אתן לך לעלוב בחברי הוועדה שלי, אני מבקש כמו שאני מבקש מכל אדם, וזה שאת מהנהלת בתי המשפט לא הופך את הדם שלך לכחול… כשם שאני מגן על עובדי ציבור ומבקש שיתנצלו אם אמרו דברים שלא במקום על מניעיהם, אני מצפה שכאשר את עושה מעשה כה חמור, אם את רוצה להמשיך לדבר, שתתנצלי בפני ח"כ קלנר, שאמרת שהמניעים שלו במכתב שמבוסס על כתבה עיתונאית על נושאים שצריכים ברור, הם מניעים לא כשרים, כי את לא מוסמכת לעשות את זה ועובד מדינה לא מבקר ח"כים בוועדת כנסת וזה גם מנוגד לכלל אתי".
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מאחורי הקלעים

הדיון נערך בעקבות תחקיר שפרסם לאחרונה העיתונאי קלמן ליבסקינד ובעקבות בקשה של ח"כ אריאל קלנר מהליכוד. בפנייתו לקיום הדיון, כתב ח"כ קלנר כי הבקשה מועלית בעקבות הפרסום לפיו שופט העליון יצחק עמית, דן בשורת תיקים בהם אינטרסים כלכליים משמעותיים לחברות בהן אחיו וגיסו מכהנים בתפקידים בכירים, וכן, כי נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דנה בתיקי חברות ביטוח אותן מייצג בעלה עו"ד דוד חיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully