וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הניף שלט מחאה בזמן נאום ראיסי באו"ם - והוצא מהאולם

שגריר ישראל באו"ם הרים את תמונתה של הצעירה שהפכה לסמל המחאה נגד משטר האייתולות, עליה נכתב: "לנשות איראן מגיעה חירות עכשיו". לאחר התקרית, מסר כי "זו חרפה ששגרירים נשארים להקשיב לרוצח המונים"

ארדן הניף שלט מחאה בזמן נאום ראיסי באו"ם – והוצא מהאולם/ללא

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הניף הערב (רביעי) שלט מחאה בזמן נאומו של נשיא איראן אבראהים ראיסי - והוצא מהאולם על ידי המאבטחים. על פי מקור ישראלי, אנשי הביטחון של האו"ם עיכבו את ארדן למשך כמה דקות מחוץ לאולם ואז הרחיקו אותו מהמקום.

ארדן הניף שלט עם תמונתה של מהסא אמיני, הצעירה שעונתה בידי משטרת המוסר של משטר האייתולות בטענה כי לא עטתה את החיג'אב לפי החוקים, ומתה כעבור יומיים. על השלט שהניף נכתב "לנשות איראן מגיעה חירות עכשיו".

"בזמן שהקצב מטהראן נואם באו"ם וזוכה לכבוד מהקהילה הבינלאומית, בחוץ מפגינים מאות איראנים שזועקים וקוראים לקהילה הבינלאומית להתעורר ולעזור להם", מסר ארדן לאחר התקרית. "זו חרפה ששגרירים נשארים להקשיב לרוצח המונים".

"לא ייתכן שרוצח עם דם על הידיים מקבל במה כאן באו"ם. עזבתי את האולם כדי להבהיר שמדינת ישראל עומדת לצד העם האיראני. אני קורא לקהילה הבינלאומית לעצור את הטירוף ולמנוע מרוצחים ומאנטישמיים להגיע ולנאום באו"ם".

הפגנה לזכרה של הצעירה האיראנית מהסא אמיני בעיר קלן, גרמניה, 21 בספטמבר 2022. רויטרס
"לנשות איראן מגיעה חירות". הפגנות לזכר אמיני/רויטרס

השבוע נערכו מחאות לציון שנה למותה של אמיני נערכו היום (שבת) בכמה מוקדים במדינה, תחת נוכחות כבדה של כוחות הביטחון שנערכו מבעוד מועד למניעת חידוש ההפגנות. אף שההיערכות המתוגברת של השלטונות מנעה מחאות בהיקפים נרחבים, ארגוני זכויות אדם דיווחו על עימותים ספורדיים בכמה אזורים במדינה.

במהלך היום, אביה של אמיני נעצר לזמן קצר וכוחות המשטר פיזרו בכוח הפגנות באזורים הכורדיים במדינה. כלי התקשורת הרשמיים באיראן דיווחו על מעצריהם של כמה "מהפכני נגד" ו"טרוריסטים" בערים שונות, וטענו שכוחות הביטחון סיכלו "מזימות" ליצור הפרות סדר סביב הפגנות בלתי-חוקיות. בין העצורים היה גם אדם בעל "אזרחות כפולה", שלפי משמרות המהפכה "ארגן תסיסה ופעולות חבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully