וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין הנדל"ן שביקש לחלק את כספי הפיצוי לקורבנותיו לתשלומים

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 18:29

גיא מונסונגו, שהורשע בהתחזות לאיש נדל"ן ובהונאת ענק של רוכשי דירות, ביקש להשתחרר מוקדם וסורב על ידי ועדת השחרורים. זאת, לאחר שלא שילם כלל את כספי הפיצויים עבור נפגעי עבירות ההונאה שלו, ואף ביקש לחלקם לתשלומים. "לא הבהיר מה נעשה עם כספי המרמה והיכן הם"

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קבעה היום (שלישי) כי גיא מונסונגו, שהורשע בהתחזות לאיש נדל"ן והונאת משקיעים, לא יקבל שיחרור מוקדם. זאת, לאחר שלא שילם את 12 מיליון השקלים שהיה חייב כפיצוי לנפגעי עבירות ההונאה שלו, ולאחר שעתר לבג"ץ לאחר שלא נתנו לו לפרוס סכום זה לתשלומים.

מונסונגו, ששינה לפני כמה חודשים את שמו לחגי שטראוס, הורשע בשנת 2018 בריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאת נושים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות בסכום של כ-16 מיליון שקלים. בית המשפט גזר על מונסונגו שש שנות מאסר וחצי ופיצוי לנפגעי העבירה של יותר מ-12 מיליון שקלים.

גיא מונסונגו, 17 ביוני 2018. ללא, פלאש 90
התחזה לאיש נדל"ן והונה משקיעים בסכומים של 16 מיליון שקלים, מונסונגו/פלאש 90, ללא

עד כה, לא שילם מונסונגו כמעט אף תשלום למרכז לגביית קנסות. יתרה מכך, מונסונגו אף עתר לבג"ץ נגד המרכז מאחר שסירבו לפרוס לו את חוב הפיצוי לתשלומים. המרכז מסר כשדחה את הצעת הפריסה לתשלומים כי "הצעות הפריסה של החייב אינן ריאליות כלל ביחס לגובה החוב". עוד מסר המרכז כי "זכותם של נפגעי העבירה לקבל את מלוא הפיצוי שנפסק להם, בייחוד בשים לב לכך שהחייב לא הבהיר מה נעשה עם כספי המרמה והיכן הם מצויים, ולא פעל להשיבם ולו באופן חלקי".

על פי כתב האישום, בו הודה במסגרת הסדר טיעון לאחר הליך גישור, מונסונגו התחזה לאיש נדל"ן והונה עשרות רוכשי דירות, למכור זכויות פרויקטים בנדל"ן - ביודעו כי לא יצאו לפועל, בין אם בשל כך שאין לו זכות חוזית בפרויקטים, ובין אם בשל כך שמעולם לא הגיש בקשות להיתרי בנייה לעיריות.

בפייסבוק הוקמה קבוצה ייעודית של משקיעים שנפגעו ממונסונגו. וואלה שוחח עם אחד הנוכחים בקבוצה, שכמעט ורכש דירה מהעבריין. "הוא הציע דירת גן באזור המרכז ב-2.5 מיליון שקלים חדשים וביקש שנשיך רק 30 אלף שקלים", סיפר החבר בקבוצה, "הלכנו לבנק כבר למשוך את הכסף כדי להעביר לו. בערב פתחתי טלוויזיה וראיתי שעדיף לא לתת לו כסף".

בניינים בלוד. ראובן קסטרו
"כמעט רכשנו ממנו דירה, בערב פתחתי טלוויזיה וראיתי שעדיף שלא|"/ראובן קסטרו

מהפרקליטות נמסר כי שרבו לשיחרורו המוקדם של מונסונגו, לאחר שזה לא שילם את הפיצוי למשקיעים שאותם הונה. כמו כן, נמסר כי מונסונגו לא סיים את הטיפול סדנאות לעבריינים שהורשעו עבירות מרמה וכן כי חלק גדול מהעבירות שהוא ביצע בפועל היו לאחר שהוא הוכרז בתור פושט רגל.

מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, מר דורון תשתית, בירך על החלטת בג"צ שלא לאפשר למונסונגו לפרוס את חובו לתשלומי ומסר כי "בית המשפט קבע מפורשות, כי חייב שהורשע בעוקץ של מיליונים לא יכול לקבל הסדרי חוב ארוכי טווח מבלי שהסביר להיכן נעלמו הכספים הרבים שעשק."

מנהל רשות האכיפה והגבייה, מר אורי ולרשטיין בירך גם הוא את ההחלטה ומסר כי "החלטות המרכז לגביית קנסות בבקשות לפריסות חוב פיצוי לנפגעי עבירה, ניתנו וימשיכו להינתן באופן מידתי וקפדני מאוד. היות ובגביית החוב אנו פועלים כנאמנים עבור הנפגעים ומשמשים שלוחיהם לגביית החוב. לנפגעי עבירה נושאים רבים ומורכבים לטפל בהם לשם שיקומם ונכון עשה המחוקק כאשר העביר את מלאכת הגבייה עבורם לפתחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully