וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: אירוע סייבר בבית החולים כפר שאול איתנים

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 18:07

במסגרת המתקפה, הוצפנו חלק משרתי המחשוב של בית החולים הפסיכיאטרי שבירושלים - וכן נותקו כלל המערכות הממוחשבות כצעד יזום למניעת התפשטותה. נכון לשעה זו, לא אותרה פגיעה במערכות הקליניות במוסד

בווידאו: מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה, הופסקה קליטת מטופלים/דוברות משרד הבריאות

אירוע סייבר התרחש הבוקר (שלישי) בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול איתנים שבירושלים, כך עדכן משרד הבריאות. במסגרת האירוע, הוצפנו חלק קטן משרתי המחשוב של המוסד.

בפתח האירוע, ובעקבות החשד למתקפה בטרם אושש, עבר בית החולים עבר לנוהל ידני. כצעד יזום למניעת התפשטות התקיפה, נותקו כלל המחשבים והמערכות. בבית החולים המשיכו הצוותים הרפואיים לתת מענה למטופלים.

הערכת הנזק עודנה תחת בדיקה, אולם נכון לשעה זו לא אותרה פגיעה במערכות הקליניות של בית החולים.

בית החולים כפר שאול. יואב איתיאל
בית החולים כפר שאול/יואב איתיאל
בית החולים כפר שאול. יואב איתיאל
בית החולים כפר שאול/יואב איתיאל

בחודש שעבר, אירעה מתקפת סייבר בבית החולים מעייני הישועה שבבני ברק, במהלכה הושבתו מערכות המחשב המנהלתיות. לפי הודעת המרכז הרפואי, המכשור הרפואי לא נפגע בעקבות המתקפה ולא נגרם נזק למאושפזים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי סייעו לטפל באירוע. ובבית החולים הפסיקו לקבל מטופלים.

בעקבות האירוע, חברת צ'ק פוינט חשפה אז כי רק ברבעון האחרון ארגון בסקטור הבריאות בישראל, שנחשב לאחד המותקפים ביותר במדינה, הותקף בממוצע 810 פעמים. כמו כן, בעולם כולו חלה עלייה של 30% במתקפות נגד מוסדות רפואיים.

לפני כשנה וחצי, משרד הבריאות חשף כי הוא מתמודד עם יותר ממאה אלף תקיפות סייבר בחודש על המערכות. "אבטחת מידע זה עניין של 24/7, מדובר במעין מלחמת עולם שלישית", אמר אז נציג משרד הבריאות. "אם פעם כדי לתקוף מדינה היה צריך אוניה וטילים, היום מספיק אתר אינטרנט פשוט ואפשר לתקוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully