וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: פוטין ושי ייפגשו בבייג'ינג בחודש הבא

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 12:53

נשיא רוסיה יצא מגבולות ארצו לראשונה מאז שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי במרץ, ויקיים שיחות עם המנהיג הסיני. "רוסיה מחויבת לפיתוח ולחיזוק היחסים עם סין", אמר מקורבו, שנפגש עם שר החוץ הסיני במוסקבה. במערב חוששים מהידוק היחסים בין המעצמות

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יגיע לבייג'ינג בחודש הבא, וייפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג - כך אמר היום (שלישי) ניקולאי פטרושב, מזכיר המועצה לביטחון של רוסיה, שאמר ביום שלישי. תהיה זו נסיעתו הראשונה הידועה של פוטין מחוץ לגבולות רוסיה מאז שבית המשפט הפלילי הבינלאומי הוציא נגדו צו מעצר בחשד לפשעי מלחמה באוקראינה.

"אנו מצפים לשיחות בילטרליות יסודיות בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג אוקטובר", אמר פטרושב בפגישה במוסקבה עם שר החוץ של סין, וואנג יי. לדבריו, פוטין ישתתף בפורום על היוזמה הכלכלית הסינית "חגורה ודרך".

פטרושוב, המקורב לפוטין, אמר כי הניסיון של המערב לבלום את רוסיה ואת סין צריך להוביל להידוק שיתוף הפעולה בין המעצמות. הוא הוסיף כי רוסיה רוצה לפתח את קשריה עם סין. "רוסיה מחויבת לפיתוח ולחיזוק היחסים עם סין", אמר פטרושב, והוסיף כי לשתי המעצמות יש "שותפות מקיפה ושיתוף פעולה אסטרטגי".

ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג, 17 בספטמבר 2022, אוזבקיסטן. רויטרס
פוטין ושי באוזבקיסטן, אוקטובר/רויטרס

יהיה זה ביקור גומלין של פוטין בסין, בהזמנתו של שי שנפגש עמו במוסקבה במרץ האחרון - כמה ימים אחרי שבית המשפט בהאג הוציא נגד נשיא רוסיה צו מעצר על החשדות לגירוש של אלפי ילדים מאוקראינה. מוסקבה מכחישה את הטענות.

הקרמלין אמר כי הצו הוא הוכחה לעוינות של המערב כלפי רוסיה, שמצדה פתחה בחקירה פלילית נגד התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי ונגד השופטים שהוציאו את הצו. סין, כמו רוסיה, אינה חברה בבית הדין ולכן פוטין יוכל לבקר בה ללא חשש למעצר.

המערב חושש משיתוף הפעולה בין סין לבין רוסיה, והזהיר את בייג'ינג מאספקת נשק למוסקבה הסובלת ממחסור מתחמושת לאור המלחמה המתמשכת באוקראינה.

בשבוע שעבר נפגש פוטין עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במזרח רוסיה, בפסגה נוספת שהדאיגה את בעלות בריתה של קייב וגררה איומים בסנקציות אם שתי המדינות המבודדות יפרו את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully