וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

226,200 שקלים: הקנס המצטבר על עברייני הפריימריז שצפצפו על הכללים

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 12:02

מבקר המדינה מצא ליקויים בדוחות של אחד מכל שלושה מועמדים בפריימריז האחרונים שנערכו בארבע מפלגות בלבד - הליכוד, העבודה, האיחוד הלאומי ומרצ. 12 לא הגישו כלל את הדוחות הכספיים, בניגוד לחוק, בעוד השר ברקת הוכתר כ"שיאן הליקויים" - וישלם למדינה עשרות אלפי שקלים

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, פרסם היום (שלישי) דוח שעוסק בתוצאות ביקורת החשבונות של המועמדים בבחירות המוקדמות, הפריימריז, למפלגות ולתפקידי יו"ר המפלגות. בדוח שפורסם בדק אנגלמן את מפלגות הליכוד, העבודה, מרצ והאיחוד הלאומי (שהפכה לחלק מסיעת "הציונות הדתית") טרם הבחירות לכנסת ה-25.

הפריימריז בליכוד, גגני התערוכה ת"א 10 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
אצל 78 מהמועמדים נמצאו ליקויים, 12 לא הגישו דוחות כספיים. הפריימריז בליכוד, אוגוסט 2022/ראובן קסטרו

לפי בדיקת המבקר, מתוך 216 מועמדים בבחירות המוקדמות שנערכו בכל אחת מהמפלגות, נמצאו ליקויים אצל 78 בני אדם. מתוכם, 12 כלל לא הגישו דוחות כספיים, ולכן קבע המבקר הם כי לא מילאו את הוראות החוק - והטיל עליהם קנסות שונים. בסך הכל, על 78 המתמודדים הנ"ל הוטל להשיב במצטבר 226,200 שקלים.

"שיאן" הליקויים הוא שר הכלכלה ניר ברקת (ליכוד), שיצטרך להעביר לקופת המדינה 50 אלף שקלים חדשים. אחריו נמצא ח"כ גלעד קריב (עבודה) עם 15 אלף שקלים, ואחריו ח"כ אביחי בוארון (ליכוד) עם 10 אלף שקלים.

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שיאן הליקויים. ברקת/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

לפי דיווחי המועמדים, הכנסותיהם בבחירות המקדימות לתפקיד חבר הכנסת ה-25 הסתכמו בכ-17.3 מיליון שקלים לפי החלוקה הבאה: 11.7 מיליון שקלים ממענקים ו-5.6 מיליון שקלים מתרומות. באחוזים עולה כי 68% מהתרומות, 3.8 מיליון שקלים, הגיעו ממימון עצמי ומבני משפחה. 27% מהתרומות הנוספות, 1.5 מיליון שקלים, הגיעו מתרומות מהארץ, ו-5% הנותרים, כ-300 אלף שקלים, הגיעו מתרומות מחו"ל.

ומה עם היו"רים?

המבקר בדק גם את הדוחות החשבוניים של המועמדים לתפקיד יושבי ראש המפלגות שנערכו בהן בחירות מוקדמות: הליכוד, האיחוד הלאומי, מרצ והעבודה. לפי בדיקת המבקר, שלושה מהמועמדים - זהבה גלאון, ערן חרמוני ומרב מיכאלי - מסרו למבקר המדינה את הדוח הכספי במועד. זאת, בעוד ששני מועמדים, בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ', מסרו למשרד מבקר המדינה הודעה ולפיה לא היו להם הכנסות והוצאות במסגרת הבחירות.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מסרו כי לא היו להם הכנסות והוצאות, סמוטריץ' ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, נמסר כי המועמד יאיר גולן ממרצ מסר דוח כספי באיחור ניכר, ועל כן בדיקתו עדיין לא הושלמה.מבקר המדינה קבע כי למען השקיפות לציבור, תושלם בדיקת הדוח ותפורסם לציבור בנפרד.
בנוגע לחמשת המועמדים שנבדקו - זהבה גלאון, ערן חרמוני, מרב מיכאלי, בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' - קבע מבקר המדינה כי לא נמצאו ליקויים בחשבונותיהם.

על פי דיווחי המועמדים, הכנסותיהם של כלל המועמדים במערכות הבחירות המקדימות לתפקיד יו"ר המפלגה הסתכמו בכ-516 אלף שקלים, כולם מתרומות. כמו כן, על פי דיווח המועמדים לתפקיד יו"ר המפלגה, הוצאותיהם הסתכמו בכ-511 אלף שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • פריימריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully