וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכה לאירוע פוליטי": נתניהו שוב יחרים את האזכרה הממלכתית ליצחק רבין

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 23:14

רה"מ לא משתתף בטקס השנתי בהר הרצל מאז 2021, אולם בניגוד לשנתיים הקודמות - השנה ייעדר כראש ממשלה מכהן. מסביבתו נמסר כי ישתתף באירוע לזכרו של רבין בכנסת. בעבר, נאומיו באזכרה עוררו עימותים עם בני משפחת רבין, ומקורביו טענו שהפכו ל"תירוץ להתקפות משולחות רסן"

מיכאלי: "רבין נרצח רצח פוליטי בשיתוף פעולה של בנימין נתניהו"/ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ישתתף בטקס האזכרה הממלכתי לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין, כך פורסם הערב (שני). מגורמים בסביבתו נמסר כי ההחלטה התקבלה בשל העובדה שהאזכרה "הפכה לאירוע פוליטי".

מדובר בשנה השלישית בה ברצף בה יחרים נתניהו את הטקס, החלטה שפורסמה לראשונה בחדשות 12, אולם בניגוד לשנתיים הקודמות - השנה ינקט בצעד בתור ראש ממשלה. כזכור, בשנה שעברה כיהן כראש הממשלה המיועד, ובשנה שקדמה לה - כראש האופוזיציה.

"האזכרה הפכה לאירוע פוליטי. ראש הממשלה ישתתף באירוע לזכרו של רבין בכנסת, אך לא יגיע לאזכרה בהר הרצל", נמסר מטעם גורמים בסביבת נתניהו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך נאומו בטקס האזכרה הממלכתי ליצחק ולאה רבין, בהר הרצל, ירושלים 10 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
בפעם ה-3 ברצף, לא ינכח באזכרת רבין. נתניהו/ראובן קסטרו

בשנת 2021 החליט נתניהו לראשונה שלא להגיע לטקס, זאת לאחר שנים בהן הופעותיו באירועים הנשנים עוררו ריבים ומחלוקת עם בני משפחת רבין וממשיכי דרכו. זאת, בין היתר סביב הויכוח ההיסטורי והטעון על חלקו ואחריותו של נתניהו, שכיהן כראש האופוזיציה לפני הרצח, להסתה מצד הימין שקדמה לו.

מקורבי נתניהו הסבירו בזמנו כי אזכרת רבין הפכה "לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על נתניהו, שזוכה לקיתונות של בוז בהר הרצל באופן לא מכבד. כשהוא מגיע - הם תוקפים אותו, כשהוא לא מגיע - הם תוקפים אותו. תחליטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully