וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 55 מנתיבות התמוטט באומן לעיני ילדיו, מותו נקבע במקום

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 2:21

דוד מירילאשוילי התמוטט לאחר תפילת המנחה בכניסה לציון רבי נחמן מברסלב שבעיירה האוקראינית. צוות הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה - אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו. משרד החוץ ושגרירות ישראל בקייב פועלים להעברת גופתו לקבורה בישראל

בווידאו: למרות המלחמה באוקריאנה: אלפי מתפללים באומן/מערכת וואלה!

דוד מירילאשוילי, תושב נתיבות בן 55, התמוטט הערב (ראשון) לעיני ילדיו לאחר תפילת מנחה בכניסה לציון רבי נחמן מברסלב שבעיר אומן שבאוקראינה. צוותי הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה, אולם בסופן נאלצו לקבוע את מותו.

משרד החוץ ושגרירות ישראל בקייב פועלים להעברת גופתו לקבורה, שככל הנראה תגיע לישראל מחר. "הנושא מטופל על ידי נציגי משרד החוץ במקום בשיתוף פעולה עם זק"א והרשויות המקומיות באוקראינה, זאת במטרה להעביר את ארונו ארצה בהקדם האפשרי", מסר משרד החוץ והוסיף כי הוא משתת, בצערה של המשפחה.

ברסלב - אומן - קבר רבי נחמן. ShutterStock
ברסלב - אומן - קבר רבי נחמן/ShutterStock

צוותי איחוד הצלה מישראל וארה"ב הגיעו לסייע בימים אלו את הסניף באומן. באיחוד הצלה מסרו כי "לפי שעה, טופלו מעל 1000 מקרי חירום וסיוע רפואי שהתקבלו למוקד הבינלאומי של איחוד הצלה מהעיר אומן שבאוקראינה. למרבה הצער בתום מאמצי החייאה נקבע מותו של ישראלי כבן 55 שאיבד את ההכרה בסמוך לצאת החג".

נפתלי רבינוביץ', מפקד מבצעים של איחוד הצלה באומן, מסר: "בצהרי החג נמסר לנו על אדם שהתמוטט ואיבד את ההכרה. החובשים וצוות מרפאת אומן ביצעו בו פעולות החייאה כולל מתן שוקים חשמליים בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו. עסקני ברסלב בראשות העסקן הרפואי דודי רפפורט פועלים להטסת גופתו ארצה".

מתס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן מעדכן: "אמבולנסים של איחוד הצלה יישארו בכוננות עד לצאת יום הכיפורים עם חובשים שיפעלו במשמרות סביב השעון. במידת הצורך אמבולנסים של איחוד הצלה יפנו את מי שצריך לבתי חולים מקומיים".

הרב הלל כהן מנהל איחוד הצלה מרחב אוקראינה מסר: "בסיוע של חברת פספורטכארד, שלושה מטופלים שעברו התקפי לב, וחולה עם דלקת בתוספתן (אפנדציט) פונו ממרפאת אומן על ידי אמבולנסים של איחוד הצלה לבתי חולים באודסה. חשוב לציין לשבח את העובדה שרוב הציבור נשמע להמלצות ועשה ביטוח נסיעות לחו"ל, דבר המקל רבות על המשך הטיפול והאשפוז באוקראינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

למרות האזהרות בישראל, אלפים הגיעו בימים האחרונים לעיירה אומן במטרה לשהות שם במהלך חגי תשרי. גם באוקראינה הזהירו מפני הגעה המונית של תיירים מישראל - לפני כשבועיים, שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי בנושא. בשיחה הבהיר זלנסקי כי אין באומן מספיק מקלטים לתושבי המקום וכל שכן לתיירים מבחוץ.

בדיון שהתקיים בישיבת ממשלה בנושא בשבוע שעבר, ביקש נתניהו לחדד לנוסעים לאומן: "אזרחים ישראלים שנוסעים לאוקראינה צריכים לשאת באחריות אישית לנסיעתם בעת הזו. הקב"ה לא תמיד הגן עלינו, גם לא על אדמת אירופה ועל אדמת אוקראינה. יש להבין, במדינת ישראל כשנופלים טילים אזרחים נכנסים למקלטים ויש הגנות - שם אין מקלטים ואין הגנות". כמו כן, הנחה נתניהו את שר החוץ לחדד את אזהרת המסע של משרד החוץ בנוגע לאוקראינה ולפרט את האיום בנסיעה לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully