וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה: מאסר עולם על מבצעי הפיגוע הקטלני בבריסל ב-2016

עודכן לאחרונה: 16.9.2023 / 16:32

בית המשפט גזר עונשים של 20 שנה עד מאסר עולם על שישה מהמעורבים בפיגועים שהתרחשו בנמל התעופה והמטרו בבירה לפני שבע שנים. אחד מהם הוא סלאח עבד סלאם, שכבר נידון למאסר עולם על מעורבותו במתקפת הטרור בצרפת ב-2015, ול-20 שנות מאסר על ירי בשוטרים בבלגיה

חקירת הפיגועים: אח אחד התפוצץ בשדה התעופה, השני ברכבת התחתית/צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בית משפט בבלגיה הרשיע הלילה (שבת) שמונה בני אדם במעורבות בשרשרת הפיגועים הקטלנית בבריסל בשנת 2016, במה שנחשב המשפט הגדול ביותר בהיסטוריה של בלגיה. על שישה מתוך הנאשמים נגזרו 20 שנות מאסר עד מאסר עולם.

בסך הכול, נגזר הלילה דינם של עשרה נאשמים. שניים מתוכם זוכו מכל האישומים, והשמונה האחרים הורשעו בהשתתפות בפעילות של קבוצת טרור. מתוך השמונה, שישה הורשעו גם ברצח ובטרור.

שרשרת הפיגועים המדוברת התרחשה בבריסל בשנת 2016. האירוע הקטלני החל בשעת בוקר בנמל התעופה של בריסל, שם ביצעו מחבלים שני פיגועי התאבדות. זמן קצר לאחר מכן, התרחש פיגוע התאבדות נוסף בתחנת המטרו של בריסל. בשני האירועים, נהרגו 32 בני אדם ונפצעו מאות.

נמלטים מזירת הפיגוע בשדה התעופה בבריסל. רויטרס
הפיגוע בשדה התעופה בבריסל, 2016/רויטרס

החשוד המרכזי בפיגוע, סלאח עבד סלאם, נאשם גם במעורבות במתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2015, שבה נהרגו 130 בני אדם. הוא כבר מרצה מאסר עולם ללא אפשרות לשחרור בצרפת, ובנוסף לכך, הוא נידון גם ל-20 שנות מאסר בבלגיה בעקבות קרב יריות בו היה מעורבת בשנת 2016, ובו נפצעו ארבעה שוטרים.

הוא היה הניצול היחיד מבין מחבלי דאעש שתקפו את פריז ב-2015. אחרי הפיגוע הוא ברח לבריסל, שם נלכד בשנת 2016.יש המשערים שלכידתו היא שהובילה את הפעילים להקדים את תוכניתם לתקיפת הבירה הבלגית.

באותו המשפט הורשעו גם חבר הילדות של עבד סלאם - מוחמד אבריני, אוסמה קרים ובילאל אל מחוקי - שנידונו שלושתם למאסר עולם. בנוסף לכך, הורשע גם עלי אל-חדד אסופי, שקיבל עונש של 20 שנות מאסר. בית המשפט הרשיע גם את המחבל אוסמה עטר על אף שיש הסבורים שהוא נהרג בשורות דאעש בעיראק או בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully