וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ הבית הלבן מאשר: נתניהו וביידן ייפגשו ביום רביעי בניו יורק

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 21:26

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אישר כי הפגישה תיערך ברביעי הקרוב במהלך ביקורו המדיני של נתניהו בארצות הברית, בו הוא צפוי לנאום בעצרת האום. לפי סאליבן, השניים ידונו ב"חזון של אזור משולב ומשגשג יותר" ועל דרכים להתמודד עם האיום האיראני

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אישר הערב (שישי) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ייפגש ביום רביעי הבא עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בניו יורק, וידון עמו בערכים הדמוקרטים המשותפים לארה"ב וישראל. סאליבן הוסיף כי ביידן ישוחח עם נתניהו גם על "חזון של אזור משולב ומשגשג יותר" וכן לגבי הדרכים להתמודד עם האיום האיראני.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי עם צאת ראש השנה ימריא נתניהו לביקור מדיני בארצות הברית, שבמהלכו ינאם בעצרת הכללית של האו"ם שבניו יורק. כמו כן, ייוועד נתניהו עם נשיא טורקיה רג'פ ארדואן, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ומנהיגים נוספים. את הביקור יחל ראש הממשלה נתניהו בחוף המערבי, שם ייפגש עם איש העסקים אילון מאסק וידון איתו בפיתוח בינה מלאכותית.

מה צפוי בביקור נתניהו?

  • מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי עם צאת ראש השנה ימריא נתניהו לביקור מדיני בארצות הברית, שבמהלכו ינאם בעצרת הכללית של האו"ם שבניו יורק.
  • נתניהו יוועד עם נשיא טורקיה רג'פ ארדואן, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ומנהיגים נוספים.
  • את הביקור יחל ראש הממשלה נתניהו בחוף המערבי, שם ייפגש עם איש העסקים אילון מאסק וידון איתו בפיתוח בינה מלאכותית.
פגישת ביידן - נתניהו. רענן כהן, אתר רשמי
פגישת ביידן - נתניהו/אתר רשמי, רענן כהן

מאמצי האמריקנים לקדם נורמליזציה עם סעודיה

  • בשבוע שעבר נפגש יועצו הבכיר של הנשיא ביידן לנושא המזרח התיכון, ברט מקגרק, עם יועציו הבכירים של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן בסעודיה, ודן עמם במרכיב הפלסטיני האפשרי בהסכם נורמליזציה בין סעודיה לבין ישראל.
  • הבית הלבן סבור כי אם הפלסטינים ירוויחו מהסכם נורמליזציה בין סעודיה לישראל, הדבר יסייע לגייס תמיכה של סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית להצבעה בעד חלקים אחרים של העסקה, כמו ברית הגנה בין ארה"ב לסעודיה או תכנית גרעין אזרחית בסעודיה.
  • מנגד, אם הפלסטינים יתנגדו לעסקה, או ימתחו עליה ביקורת, יהיה הרבה יותר קשה לגייס לה תמיכה במפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully