וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה תשפ"ד: 15.7 מיליון יהודים חיים בעולם - מהם 7.2 מיליון בישראל

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 5:57

לפי נתוני הסוכנות היהודית, השנה נמשכה מגמת העלייה במספר היהודים בעולם. לצד ישראל, מוקדי היהדות הגדולים בתפוצות הם בארצות הברית, צרפת וקנדה. יו"ר הסוכנות איחל: "שתהיה שנה של אחדות וריפוי קרעים, שיבטיחו את המשך שגשוגה של מדינת ישראל ואת שלומו של העם היהודי"

בווידאו: יהודים מכל העולם מברכים לקראת השנה החדשה/צילום: הסוכנות היהודית

ערב ראש השנה תשפ"ב, מספר היהודים בעולם עומד על כ-15.7 מיליון, בהשוואה ל-15.6 מיליון בתשפ"ג - כך עולה מנתונים שפרסמה הבוקר (שישי) הסוכנות היהודית לקראת השנה החדשה.

מספר היהודים בישראל עומד על כ-7,200,000, בעוד 8.5 מיליון יהודים חיים מחוץ לישראל - כשישה מיליון מתוכם בארצות הברית וכ-2.2 מיליון בכל שאר המדינות. אם כן, שיעור היהודים בישראל מתוך כלל יהודי העולם עומד על 46%, עלייה של חצי אחוז לעומת השנה הקודמת. לצדם חיים בישראל למעלה מ-500 אלף זכאי חוק השבות. מספר זכאי חוק השבות בעולם עומד על 25.3 מיליון איש נוספים.

האומדנים, של פרופסור סרג'ו דלה פרגולה מהאוניברסיטה העברית, כוללים את כל אלה המגדירים את עצמם כיהודים ושאינם מחזיקים בזהות דתית אחרת.

50 אלף משתתפים לאורך הערב בעצרת התפילה לרגל יום ירושלים ברחבת הכותל המערבי. 18 במאי 2023. קרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
ערב ראש השנה תשפ"ב, מספר היהודים בעולם עומד על כ-15.7 מיליון/אתר רשמי, קרן למורשת הכותל המערבי

בצרפת האוכלוסייה היהודית מונה כ-440 אלף נפש, בקנדה 398 אלף, בבריטניה 312 אלף, בארגנטינה 171 אלף, ברוסיה 132 אלף ובגרמניה 125 אלף. במדינות ערביות ומוסלמיות מתגוררים כ-27 אלף יהודים, מהם כ-14,200 בטורקיה, כ-9,100 באיראן, כ-2,100 במרוקו, כאלף בתוניסיה וכ-500 באמירויות.

"עשרות אלפי עולים חדשים עלו ארצה בשנה החולפת בסיוע הסוכנות היהודית ומשרד העלייה והקליטה. שולחנות החג ברחבי העולם אמנם רחוקים גיאוגרפית, אך השותפות והקשר העמוק מחברים אותנו ומגשרים על המרחק. האתגר הגדול שלנו בעת הזאת הוא לחבר בין כל חלקי העם היהודי, לקרב לבבות", אמר יו"ר הסוכנות היהודית האלוף במיל. דורון אלמוג לכבוד פרסום הנתונים ותחילתה של השנה החדשה ואיחל: "שתהא זו שנה של אחדות, של ריפוי הקרעים שיבטיחו את המשך שגשוגה של מדינת ישראל ואת שלומו של העם היהודי - בתפוצות ובישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully