וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הוציאה את צרפת מהמטבח

12.3.2003 / 17:18

כחלק מצעדי המחאה נגד "בת הברית לשעבר" שונו שמות פריטי מזון בתפריט; בקפיטריית הקונגרס הוצא ה"פרנץ'" מה"פרייז"; "קיצוץ" דומה בוצע בטוסט; גם צעדים כלכליים נשקלים נגד פריס

הזעם בארה"ב כלפי "בת הברית לשעבר", צרפת, מופנה לא רק כלפי מנהיגיה אלא גם נגד כל מוצר מיובא, או אפילו כזה המזכיר רק בשמו את המדינה האירופאית. כידוע, המשבר החל בסירובה של צרפת לתמוך במהלך צבאי בהובלת ארה"ב נגד עיראק. מסעדות רבות, ובראשן הקפיטריות בבית הנבחרים בוושינגטון, הסירו היום את המילה "פרנץ'" מהצ'יפס והטוסט.

המהלך הגסטרונומי הקשוח בוצע בהובלת שני חברי קונגרס רפובליקנים, שכינסו מסיבת עיתונאים בה הכריזו רשמית על שינוי התפריט בבית הנבחרים. במקום "פרנץ' פרייז" – "פרידום פרייז", ועל אותו משקל "פרידום טוסט". מסעדות נוספות הלכו בעקבות נבחריהן והפכו את תפריטיהן לנטולי צרפתים.

חבר הקונגרס הרפובליקני, בוב ניי, הסביר כי "המהלך הזה הוא קטן אבל מהווה מאמץ סימבולי כדי להראות את אי שביעות רצון העמוק בקרב רבים בגבעת הקפיטול מהפעולות של מי שכונתה 'בת בריתנו', צרפת". אחד מעמיתיו, ג'ים סקסטון, החל לקדם צעדים חריפים יותר והציע חוק שיחסום כל סיוע או מימון ממשלתי לחברות צרפתיות בצעדי שיקום עיראק אחרי המלחמה. צעד נוסף שהוצע, קורא שלא לעודד יציאת חברות אמריקאיות, תיירים או גופים ממשלתיים לסלון האווירי המפורסם בלה בורז'ה.

מנהיג הרוב הרפובליקני, טום דה ליי, אמר היום לרשת סי.אן.אן כי הוא מתנגד לצעדים פורמליים של הקונגרס נגד צרפת. "אני לא חושב שעלינו לבצע פעולות תגמול נגד צרפת. הם בידדו את עצמם ופטרו עצמם מכל אחריות במלחמה נגד הטרור", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully