וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריף העימות הדיפלומטי בין איראן לארגנטינה

12.3.2003 / 16:40

שופט הוציא צו מעצר ל-4 בכירים איראנים בחשד למעורבות בפיגוע בבניין הקהילה היהודית במדינה ב-94'; טהרן החזירה במחאה הדיפלומט הבכיר ביותר; טוענת: הרקע לצו - מידע ישראלי שקרי

איראן החזירה להתייעצויות את הנציג הדיפלומטי הבכיר ביותר שלה בארגנטינה, עקב עימות דיפלומטי חריף על אחריותה של טהרן לפיגוע בבניין הסוכנות היהודית בבואנוס איירס ב-1994. בפיגוע נהרגו 85 בני אדם ומאות נפצעו. בבי.בי.סי דווח כי הדיפלומט, מוחמד עלי טבטאבאי, חזר אתמול לטהרן.

העימות פרץ בעקבות צו מעצר שהוציא בית המשפט במדינה נגד אישים בכירים בממשל האיראני באותה תקופה, שהיו מעורבים, לפי החשד, בתכנון הפיגוע. מאחר שהאיראנים אינם בשטח ארגנטינה הפנה בית המשפט את בקשת המעצר לאינטרפול. הבכירים אליהם מתייחס צו המעצר הם עלי פאלחיאן, שר המודיעין לשעבר של איראן; מוחאסן רבני, לשעבר הנספח התרבותי בשגרירות איראן בבואנוס איירס; עלי באלש עבאדי, דיפלומט איראני; ועלי אכבר פארוורש, שר החינוך לשעבר.

שירותי המודיעין הארגנטיניים סבורים מזה זמן כי איראן עומדת מאחורי הפיגוע, אך טהרן מכחישה בתוקף את האשמות. ביום שני הזמינה ממשלת ארגנטינה את טבטאבאי לפגישה, כדי שאיראן תבהיר את תגובתה לצו המעצר שהוצא כנגד הארבעה. קודם לכן הזהירה איראן כי תנקוט בצעדי נגד כלפי ארגנטינה בעקבות צווי המעצר.

דובר משרד החוץ האיראני, חאמידרזה אספי, טען כי ישראל היא העומדת מאחורי "האשמות חסרות הבסיס הללו". שר החוץ של ארגנטינה קרלוס רוקהוף, אמר כי ממשלת ארגנטינה לא הורתה על המעצר אלא שופט עשה זאת. עד היום לא הועמד אף אדם לדין בקשר למעורבות בפיגוע הטרור החמור ביותר בתולדות ארגנטינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully