וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד של שבועיים: נתפס הרוצח שנמלט בטיפוס על קיר מכלא בפנסילבניה

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 14:19

דנילו קוולקנטה, שרצח את בת זוגו לשעבר, נתפס באזור כפרי ממערב לפילדלפיה, אחרי שכלי טיס קלט אות חום. צוותים טקטיים סגרו עליו, וכלב משטרתי ריתק אותו לקרקע כשניסה להימלט. לפני שנתפס, הוא תכנן לחטוף רכב ולברוח לקנדה. "היה אדם נואש"

בווידאו: אסיר מסוכן נמלט מכלא בפנסילבניה/רויטרס

רוצח שנמלט מבית כלא במדינת פנסילבניה שבארצות הברית נתפס היום (רביעי) בתום מצוד של שבועיים - כך מסרו הרשויות במדינה. דנלו קוולקנטה, שרצח את בת זוגו לשעבר, נמלט מבית הסוהר המחוזי של צ'סטר בסוף אוגוסט כשטיפס על קירות המבנה ב"הליכת סרטן", ומאז נקראו תושבים באזור לנקוט משנה זהירות ולהישאר בבתיהם.

צוותים טקטיים הקיפו את קוולקנטה באזור כפרי, כ-50 ק"מ ממערב לפילדלפיה, בסביבות השעה 8:00 (שעון מקומי). לפי בכיר במשטרת פנסילבניה ג'ורג' ביוונס, כלב משטרתי בשם יודה הכניע אותו כשהוא ניסה לברוח והוא נלקח בכוח למעצר. הוא היה חמוש ברובה שגנב ממוסך ביתי באזור, אך ביוונס ציין כי לא היו חילופי אש בזמן מעצרו.

"זה אף פעם לא קל למצוא מישהו שלא רוצה להימצא באזור גדול", אמר ביוונס בתשובה לשאלה על המצוד הממושך במהלך תדרוך לכתבים.

אסיר מסוכן נמלט מכלא בפנסילבניה
07.09.23. רויטרס
קבלקנטה מטפס על הקיר/רויטרס

קוולקנטה, אזרח ברזיל בן 34, תועד במצלמות האבטחה של הכלא מטפס על כותליו כשידיו תומכות בקיר אחד ורגליו בקיר שני, בעודו מתקדם מעלה. הוא ברח מהכלא, שנמצא כ-80 ק"מ ממערב לפילדלפיה, בעודו ממתין להעברתו למתקן כליאה אחר לתחילת ריצוי עונש מאסר העולם שנגזר עליו.

הוא הורשע ברצח אכזרי בדקירות של דבורה ברנדו באפריל 2021, מול שני ילדיה הקטנים. לפי שירות המרשלים של ארצות הברית, הוא גם חשוד ברצח שאירע ב-2017 במולדתו. במהלך החיפושים אחריו, הוזנקו מסוקים ומכוניות סיור כרזו הודעה קולית מאמו של האסיר הנמלט מברזיל, שקראה לו להסגיר את עצמו. בנוסף לכך, הרשויות הציבו פרס של 20 אלף דולר לכל מי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו.

עוד בוואלה!

עם נעלי קרוקס וסדינים: חשוד ברצח עם כישורי הישרדות ברח מכלא בארה"ב

לכתבה המלאה

רוברט קלארק, בכיר מכוח לכידת נמלטים בשירותי המרשלים של ארצות הברית, אמר ל-CNN כי קוולקנטה ניזון מאבטיחים שמצא בחווה ושתה מים מנחלים בזמן הימלטותו מרשויות אכיפת החוק. המידע הזה נלמד במהלך חקירתו של האסיר הנמלט.

לדבריו, "הוא החביא את הפרשות הצואה שלו מתחת לעלים כדי שרשויות אכיפת החוק לא יוכלו לעקוב אחריו - הוא היה אדם נואש". "מטרתו הסופית של קוולקנטה הייתה לחטוף רכב ולנסוע צפונה לקנדה, והוא התכוון לעשות את זה ב-24 השעות הקרובות", הוסיף קלארק.

תפיסתו החלה זמן קצר אחרי חצות, כשהמשטרה הגיבה לאזעקה בבית סמוך. כשעה לאחר מכן, מטוס של הסוכנות לאכיפת הסמים איתר אות חום ויחידות טקטיות נשלחו לאזור. לאחר שהוא נתפס, יותר מ-20 שוטרים בציוד טקטי הצטלמו בתמונה קבוצתית כשהרוצח הנמלט עומד מלפנים כשידיו מוצמדות מאחורי גבו.

כשנשאל על התמונה, ביוונס אמר שהוא לא מוטרד ממנה. "אנחנו גאים בעבודה שלהם".

בריחתו של קוולקנטה הפחידה רבים באזור. בתי הספר ביטלו את הלימודים למשך יממה לאחר שהוא נצפה בסרטון במצלמת אבטחה צועד בשביל. המשטרה הרחיבה את החיפושים והפצירה בתושבים לשמור על דלתותיהם נעולות, אך הוא הצליח לחמוק.

יותר משבוע לאחר בריחתו, הוא גנב טנדר ונסע כ-40 ק"מ לפני שנטש את הרכב. בשלב זה הוא כבר גילח את זקנו באמצעות סכין גילוח שמצא בתרמיל גב שגנב מבית. המשטרה אמרה כי במהלך מנוסתו, הוא ניסה ליצור קשר עם כמה אנשים כדי לקבל את עזרתם, כולל עם אחותו, אך היא לא עזרה לו. מאוחר יותר היא נלקחה למעצר על הפרת תקנות הגירה.

במאי, אסיר אחר הצליח לברוח בצורה דומה אך גם גדר תיל שהותקנה מאז לא הצליחה לעצור בעדו של קבלקנטה. בשני המקרים, אחרי שטיפסו על הקירות, שהיו במרחק של מטר וחצי אלו מאלו, הם הגיעו לגג וירדו בסולם לחלק פחות מאובטח של המתקן.

מפקד הכלא, האוורד הולנד, אמר כי אחרי הבריחה הראשונה, המתקן שכר את שירותיהם של יועצי אבטחה שהמליצו על התקנת גדר תיל שתמנע בריחה דרך הנתיב זה. "בעוד שהאמנו שצעדי הביטחון שלנו מספיקים, הוכח אחרת. ועכשיו אנחנו נפעל במהירות כדי להגביר את אמצעי האבטחה", אמר בשבוע שעבר

הוא אמר כי בעוד שבבית הכלא התמקדו באמצעים הפיזיים למניעת בריחות של אסירים, הם נכשלו בהתמודדות עם "האלמנט האנושי". לדבריו, בזמן הבריחה האחרונה, היה סוהר במגדל התצפית, קצת לפני השעה 9:00. עם זאת, הוא ככל הנראה לא הסתכל על המסכים, בניגוד לבריחה הראשונה במאי אז נתפס האסיר כעבור חמש דקות בלבד אחרי שזוהה במצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully