וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 הרוגים בשריפה במבנה דירות בבירת וייטנאם: "לא יכולנו לעזור להם"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 16:23

37 דיירים נוספים נפצעו בדליקה בהאנוי, ובין ההרוגים גם כמה ילדים. חלק מהדיירים ניסו להינצל בקפיצה מהחלון, לאור העדר נתיבי בריחה מהמבנה השוכן בסמטה צרה. "כל המשפחה הלכה, הם היו הילדים והנכדים שלנו", אמרה קבוצת נשים מחוץ לחדר מתים

כוחות הצלה במבנה דירות שעלה באש בהאנוי, וייטנאם, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
כוחות הצלה במבנה דירות שעלה באש בהאנוי, וייטנאם, 13 בספטמבר 2023/רויטרס

לפחות 56 בני אדם, בהם ילדיםף נספו היום (רביעי) בשריפה שפרצה במבנה דירות בהאנוי, בירת וייטנאם - כך דיווחה המשטרה במדינה, שהוסיפה כי 37 איש נוספים נפצעו. הדליקה החלה קצת לפני חצות, בקומת החנייה של המבנה בן עשר הקומות שלפי עדי ראיה היה עמוס באופנועים.

סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה מוקדם יותר כי יותר ממאה אנשים הצליחו להימלט או חולצו מהמבנה על ידי צוותי ההצלה, בעוד ש-54 איש פונו לבתי החולים, בהם "עשרות הרוגים". סגן השר לביטחון הציבור, לי ואן טויין, אמר כי מספר הקורבנות הוא "עצום".

לפי הדיווחים, לפחות שלושה ילדים היו בין ההרוגים. "שמעתי הרבה צעקות לעזרה, לא יכולנו לעזור להם יותר מדי", סיפרה הואה, אישה שחיה בסמוך למקום והזדהתה רק בשם זה. היא אמרה כי המבנה צפוף מאוד ללא נתיבי יציאה, כך שלא היה אפשר לברוח ממנו בעת השריפה.

בתמונות מהזירה נראו להבות ועשן עולים ממרפסות שרופות. השריפה כובתה בשעות הבוקר, אך המחלצים התקשו להגיע לזירה במשך שעות, הנמצאת במורד סמטה צרה באזור מגורים בדרום-מערב הבירה.

טיפול בפצועים משריפה במבנה דירות בהאנוי, וייטנאם, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
טיפול בפצועים משריפה במבנה דירות בהאנוי, וייטנאם, 13 בספטמבר 2023/רויטרס

המרפסות הקטנות במתחם היו מוקפות בסורגי ברזל, ובמקום הייתה יציאה אחד בלבד, ללא סולם חירום בחלק החיצוני של המבנה. הרשויות אמרו כי כ-150 איש התגוררו בו. עדת ראייה אחרת סיפרה כי ילד קטן הושלך מהדירה כדי להצילו, והיא לא יודעת אם הוא שרד אף שתושבים פרסו מזרון בניסיון לתפוס אותו. שכנים נוספים סיפרו על דיירים שקפצו מהמבנה הבוער, בעוד שאחרים הצליחו לברוח דרך גג אחת הדירות.

מאוחר יותר, מאות אנשים התאספו מחוץ לחדר מתים בהאנוי, והמתינו לשמוע אם בני משפחתם וחבריהם היו בין הקורבנות. קבוצה אחת של חמש נשים, שישבה על הרצפה מחוץ לחדר המתים, אמרה כי "כל המשפחה שלהן הלכה". "הם היו הילדים והנכדים שלנו", הן אמרו.

ראש הממשלה פאם מין צ'ין, שביקר בזירה, הורה על פתיחה בחקירת נסיבות השריפה. בהמשך הוא ביקר בבית חולים שבו מטופלים 24 פצועים מהדליקה, והוא קיבל עדכון על מצבם. "רבים מהם היו בהלם", אמר לו מנהל בית החולים, שהוסיף כי הם מקבלים טיפול פסיכולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully