וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בקפריסין האריך את מעצר הישראלים החשודים באונס ב-6 ימים

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 22:53

חרף בקשת המשטרה המקומית להאריך את מעצר הישראלים ב-8 ימים, בית המשפט אישר שישה ימים בלבד. "ביהמ"ש לא יאפשר ימי מעצר נוספים. אני בטוח שלאחר קבלת תוצאת ה-DNA תוכח החפות המלאה של מרשיי אשר מסרו גרסה מפורטת ואף מזכה לחוקרי המשטרה", אמר הסניגור עו"ד ניר יסלוביץ

בווידאו: ניר יסלוביץ', עורך דינם של הנערים החשודים באונס בקפריסין: "אעשה כל שניתן כדי להגיע לשחרור מוקדם"/מערכת וואלה!

בית המשפט בקפריסין האריך היום (שלישי) בשישה ימים את מעצרם של חמשת הצעירים הישראלים החשודים באונס תיירת בריטית צעירה שהגיעה למסיבת בריכה במלון בו התאכסנו בעיירת הנופש איה נאפה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם ב-8 ימים. ביום שני הבא, אלו יובאו שוב בפני שופט. עד אז ייתכן והחקירה תבשיל לכלל החלטה להגיש כתבי אישום כנגדם, תתבקש הארכה נוספת או שישוחררו, אם גם בתנאים.

"הפשעים הנחקרים חמורים מאד", מסרו היום החוקרים לבית המשפט, "תוצאות בדיקות מעבדה טרם התקבלו וכל שחרור עלול להשפיע על העדויות. קיים גם חשש להימלטותם לחו"ל או לשטחים שאינם בשליטת הרפובליקה (כלומר לקפריסין הטורקית, הקרובה מרחק של קילומטר אחד מבית המשפט של מחוז פמגוסטה בעיירה פראלימני. י.א.).

המשטרה הקפריסאית מסרה היום לבית המשפט כי קרוב משפחה של אחד החשודים ניסה לשבש את החקירה, בכך שלכאורה איים על אחד החשודים האחרים שלא ימסור אמת. המשטרה חוקרת עכשיו גם חשד זה.

בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
בית משפט במחוז פמגוסטה בקפריסין בו התנהל משפטה של הצעירה הבריטית, 15 באוקטובר 2019/יואב איתיאל

החוקרים מסרו כי טרם הגעת המשטרה לחדר 59, בו התרחש האירוע, הגיע לחדר מנהל המלון בלווית כמה מאנשיו - ואלו מצאו את הצעירים כשהם מנקים כתמי דם מהרצפה והוא הורה להם לחדול מכך. דם נמצא גם על סדינים ששלחה המשטרה לבדיקת מעבדה. בהמשך, חבלות נמצאו על גופה של הצעירה, שנבדקה על ידי רופא בסמיכות להגשת התלונה.

הטלפונים הניידים של חמשת החשודים נשלחו לפריקה כדי לבדוק באם יש עליהם צילומים או סרטונים רלוונטים למקרה. עוד עלה כי במהלך הבדיקות הרפואיות, התברר כי שניים מהחשודים בהם החשוד המרכזי נמצאו חיוביים לקורונה. המשטרה ממשיכה במאמציה לאתר צילומים וסרטונים שצילמו אולי מבלים נוספים במלון ובמסיבת הבריכה בה הכירה הצעירה הבריטית את הישראלים, וכן עדויות. כפי שכבר פורסם, באופן תמוה עולה כי ככל הנראה אין במלון מצלמות אבטחה בשטחים הציבוריים שיכולות היו לשפוך אור לפחות על השעות שקדמו לכניסתם של הצעירים לחדר.

עו"ד ניר יסלוביץ המייצג שניים מהם, הטוענים כי לא באו במגע עם הצעירה, אמר בהתייחסות: "הנני סמוך ובטוח שלאחר קבלת תוצאת ה DNA תוכח החפות המלאה של מרשיי אשר מסרו גרסה מלאה ומפורטת ואף מזכה לחוקרי המשטרה .הנני מכיר היטב את רשויות בקפריסין ואעשה כל שניתן על מנת שהצדק יראה וגם יעשה במסגרת פרשה זו".

עו"ד דוד רוזן ועו"ד יניב הברי המייצגים את השלושה האחרים אמרו כי מוקדם מדי להתייחסותם וכי יגיבו בתום החקירה.

בהתכתבות בלעדית עם ניק פיזה, כתב העיתון דיילי מייל הבריטי, מסרו הצעירה מ-2019 ואמה מדרבישייר: "אנו שולחות את תמיכתנו הלבבית לצעירה שבמרכז הדיווחים הללו. אנו מקווים שהרשויות הקפריסאיות לא יוסיפו את העלבון לפגיעה בהאשמת הקורבן, שהובילה למאסר עוד טרם משפט, ולהעמדה לדין שלא כדין שערר עליה צלח במחיר רגשי וכלכלי כבד". עוד מסרו השתיים כי "זה הושג עם תמיכה מהתקשורת הבריטית, פוליטיקאים ועם כספים שגויסו באמצעות GoFundMe ומתורמים פרטיים שעליהם אנו אסירי תודה במיוחד".

מילות התמיכה נמסרו לאחר שבראיון לתקשורת הישראלית אביו של אחד החשודים בפרשה האשים את הצעירה שהתלוננה כי נאנסה בידי בנו וחבריו, "בהמצאת הפיגוע במסגרת 'הונאת ביטוח חסרת בושה''. לדבריו, "זה אותו מקרה כמו ב-2019 שהתיירת הבריטי המציאה סיפור על קבוצת ישראלים" וכי "אין פה אונס, לא גררו אותה מהבריכה ולא היה כלום". לאחר מכן, התייחס לטלוויזיה במעגל סגור שהמשטרה כביכול תפסה ממלון פדרניה גרדנס שבו התרחש לכאורה האונס, והוסיף: "אתה רואה אותה עולה לחדר עם אחד הבחורים. אנחנו מדברים על חמישה חבר'ה שיצאו לחופשה לפני שהתחילו ללמוד באוניברסיטה. במלון יש מצלמות שמתעדות את הילדה מחבקת רק אחד מהם ועולה איתו לחדר". יצוין כי גורם המצוי בחקירה אמר לוואלה! כי אין מצלמות באזורים הציבוריים הרלוונטיים של המלון, לא בבריכה ולא במסדרונות קומות המגורים. "בתחנת המשטרה פגשתי עצורים מכל רחבי אירופה שנטען כי ביצעו מעשים פליליים נגד בריטים", אמר האב עוד, "הייתי שמח אם היינו רואים התערבות של שגרירות ישראל כאן (בקפריסין, י.א.) או של משרד החוץ. אני מקווה שיהיה בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully