וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלק מהסכם חילופי האסירים: ארה"ב תאפשר הפשרת כספים איראניים בסך 6 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 23:50

בלינקן חתם על הפטור מסנקציות על נכסים איראניים שהוקפאו בקוריאה הדרומית ויועברו לקטאר, כחלק מההסכם לשחרור 5 אסירים איראנים תמורת 5 אזרחים אמריקנים. הצעד צפוי לעורר ביקורת מהצד הרפובליקני

שיגור של טיל בליסטי במהלך ניסוי, איראן/התקשורת האיראנית

ממשל ביידן הודיע היום (שני) על אישור פטור מסנקציות בינלאומיות על נכסים איראניים המוחזקים בקוריאה הדרומית, כחלק מהסכם עם טהראן לשחרור אסירים. האישור נחתם על ידי שר החוץ אנתוני בלינקן, אבל ההודעה לקונגרס נמסרה רק היום.

הסכם עם איראן שיאפשר חילופי אסירים יוביל להפשרת שישה מיליארד דולר של כספים איראניים שהוקפאו במסגרת הסנקציות שהוטלו עליה. איראן תשחרר חמישה אזרחים אמריקנים, שהועברו בחודש שעבר למעצר בית, בעוד שוושינגטון תשחרר מספר דומה של איראנים הכלואים בארצות הברית.

האסירים הצפויים להשתחרר במסגרת העסקה הם סיאמק נמאזי, בן 51, איש עסקים בעל אזרחות כפולה של איראן וארה"ב שנעצר בשנת 2015 בעת שביקר את משפחתו בטהרן. גם אביו נכלא לאחר שבא לבקר את בנו העצור. על השניים נגזרו 10 שנות מאסר ב-2016.

נשיא איראן אבראהים ראיסי, קרקאס ונצואלה, 12 ביוני 2023. רויטרס
הפשרת כספים עלולה לפגוע באינטרסים אמריקניים. נשיא איראן איברהים ראיסי/רויטרס

איש עסקים נוסף הוא עמאד שרגאי, גם הוא בעל אזרחות כפולה, שנעצר ב-2018, שוחרר ואז נאסר שוב באשמת ריגול. איתם ישוחרר מוראד טהבז בן ה-67, פעיל איכות סביבה השפוט ל-10 שנות מאסר. לא נמסרה זהותם של האסירים הרביעי והחמישי.

האישור הצפוי של ההסכם עתיד לעורר ביקורת מהצד הרפובליקני, הטוענים שהפשרת כספים איראניים עלולה לפגוע באינטרסים אמריקניים, לנוכח המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully