וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בליכוד: אם לא נגיע להסכמות - נקדם את השינוי בוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 19:38

הבכיר אמר בשיחה עם וואלה! כי במקרה שנתניהו יוביל מהלך חד-צדדי לצמצום החקיקה המשפטית "לא יהיה ריכוך של החוק לביטול עילת הסבירות". הבכיר טען בנוסף כי בשלב זה "אין ציר מגעים ממשי עם גנץ" ולא שלל את האפשרות שהחקיקה תוקפא למשך שנה וחצי, לאחר שינוי הרכב הוועדה

בוידאו: נתניהו הזמין את גנץ למו"מ על המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר"/מערכת וואלה!, לעמ

בכיר בליכוד התייחס היום (שני) בשיחה עם וואלה! לאפשרות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, יוביל מהלך חד-צדדי לצמצום חקיקת הרפורמה המשפטית ואמר כי בהיעדר הסכמות עם האופוזיציה "יקודם שינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים" אולם לדבריו, במצב כזה "לא יהיה ריכוך של החוק לביטול עילת הסבירות".

עם זאת, הוא לא שלל כי לאחר שינוי הרכב הוועדה תוקפא החקיקה למשך שנה וחצי זאת בדומה להצעה שנדונה בין הנשיא הרצוג ואנשי נתניהו. לפי אותו בכיר, "אין ציר מגעים ממשי עם גנץ גם אחרי הצהרתו הבוקר".

לפיד: "מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"ץ"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס למגעים לפשרה וטען כי "מה שאנחנו רואים בשעות האחרונות הוא לא אמיתי". לדברי לפיד, "מה שאנחנו רואים עכשיו זה ניסיון לשבש את הדיון החשוב ביותר בתולדות בג"ץ".

"רגע לפני ש-15 שופטי בג"ץ מתכנסים, רגע לפני שנתניהו נוסע לארה"ב, פתאום צצות הצעות פשרה פיקטיביות שאין להם שום גיבוי בתוך הקואליציה. האופוזיציה לא תתן יד לניסיונות הונאה אנחנו נפעל לפי הערכים שלנו ואנחנו נביא למדינת ישראל שקט אמיתי לא הונאה נוספת", הוסיף.

איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

מוקדם יותר היום, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לדיווחים השונים על המאמצים להגיע לפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בעניין הקפאת חקיקת הרפורמה המשפטית, ואמר כי הוא "בעד הידברות, אבל נגד כניעה".

"הרפורמה חשובה למדינת ישראל, היא תאזן בין שלושת הרשויות - הרשות המחוקקת, המבצעת והשופטת. התקפלות בבית הנשיא פירושה השפלת יותר מחצי מהעם", אמר השר בסרטון שהפיץ מטעמו. "התקפלות בבית הנשיא פירושה פגיעה בערכי הימין. עוצמה יהודית לא תיתן את היד להתקפלות הזאת. אני קורא לחבריי ראשי הקואליציה, השמיעו את קולכם, בואו נצא נגד ההתקפלות והכניעה", הוסיף.

כמה דקות לאחר מכן, בלשכת ראש הממשלה מסרו כי נתניהו "פועל כדי למצות כל אפשרות כדי להגיע להסכמה לאומית שתביא לאיזון בין שלוש הרשויות". עוד הבהירו בלשכת ראש הממשלה כי "אם תושג הסכמה כזאת, אף אחד לא ימנע את מימושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully