וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה אחרי: הורשע המעורב האחרון ב"פיגוע הפלילי" בתל אביב

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 18:03

לאחר שנמלט למרוקו והוסגר על ידי הרשויות המקומיות, גולן אביטן בן ה-55, שמזוהה עם ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, הורשע שסיפק את אמצעי החבלה בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בתל אביב. בפיצוץ שאירע ב-2003 רחוב יהודה הלוי בעיר, נהרגו שלושה חפים מפשע ונפצעו עשרות

בווידאו: גזר הדין של יצחק אברג'יל/צילום: יותם רונן

גולן אביטן, תושב אשדוד בן ה-55 המשוייך לארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל, הורשע היום (ראשון) בסיוע לרצח לאחר שסיפק את אמצעי החבלה בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, בו נהרגו ב-2003 שלושה חפים מפשע, ועשרות נפצעו. כמו כן, הורשע במעורבות דומה בפיצוץ שאירע בכיכר פלומר שאירע באותה השנה.

אביטן, שכתב אישום נגדו הוגש בעבר, נמלט למרוקו ב-2018 לאחר שנכנס למדינה בדרכון מזויף כשברח מהרשויות בישראל במהלך חקירת פרשת 512 וההליך נגדו הוקפא. בהמשך, אביטן נעצר שם והוסגר בחזרה לישראל על ידי הרשויות המקומיות. ב-2022, עם שובו לארץ, חודשו האישומים נגדו. צוות התביעה בתיק, שבראשו עמד עורך הדין ניסים מרום, חזר לאולם הדיונים ולנהל את התביעה נגד אחרון הנאשמים בפרשה, לאחר שההליך בעניינו הוקפא בשל בריחתו של אביטן למרוקו.

ביוני האחרון גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על העבריין יצחק אברג'יל שלושה מאסרי עולם ועוד 30 שנה בכלא במסגרת אותה הפרשה, שהפכה לתיק הדגל של הפרקליטות במלחמה בפשע המאורגן. עוד הוחלט כי אברג'יל יפצה את הנפגעים ממנו בסכום של 1.5 מיליון שקלים.

גולן אביטן, חשוד בפרשת 512 של ארגון הפשע אברג'יל, בלה"ב 433. מאי 2015. ניב אהרונסון
אביטן, שהורשע היום בפרשת 512/ניב אהרונסון
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017/מגד גוזני

אברג'יל הואשם בכך שעמד בראש ארגון הפשע, ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת חבלה של ממש. כמו כן, הוא הואשם גם בייצוא ובייבוא סמים ובהתחמקות מתשלום מס - הכול במסגרת ארגון פשיעה. בלב הפרשה נמצא ניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין, שהוגדר "פיגוע פלילי" וגבה את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע. רוזנשטיין עצמו לא נפגע.

במרכז התיק עומד אברג'יל, שהנהיג את אחד מארגוני הפשיעה הגדולים שפעלו בישראל, ובמסגרת ההליך העידו חמישה עדי מדינה ונאשם אחד מת בתאו בכלא. כתב האישום בפרשה, הוגש ביולי 2015 ומייחס לאחים יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נאשמים נוספים שורה של עבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully