וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיד ונתניהו סיכמו לדחות את ההחלטה לגבי המשך כהונתו לאחרי החגים

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 12:14

פרופ' אמיר ירון נפגש עם ראש הממשלה וביקש ממנו לדחות את החלטתן לגבי רצונו לבקש הארכת קדנציה בתפקיד. בסביבתו אמרו כי הסיבה לבקשה קשורה להחלטה הגורלית בבג"ץ בהמשך השבוע, ומסרו כי זו אינה העת לקבל החלטות שעשויות להשפיע על הכלכלה הישראלית

נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, נפגש הבוקר (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש ממנו לדחות לאחרי החגים את החלטתו אם ברצונו לבקש הארכת קדנציה. נתניהו נעתר לבקשה.

בסביבתו של פרופ' ירון אמרו כי הסיבה לבקשת הדחיה קשורה לדיון בעתירות לבג"ץ נגד ביטול עילת הסבירות. מקורביו אמרו כי לפני ההחלטה גורלית בבג"ץ, זו אינה העת לקבל החלטות שעשויות להשפיע על הכלכלה הישראלית. ירון עצמו פרסם הודעה לאחר הפגישה וכתב כי ביקש מנתניהו להוביל להסכמה ציבורית רחבה כדי לשמור על, ואף לקדם, את עוצמות הכלכלה.

נגיד הבנק המרכזי פרופסור אמיר ירון. רויטרס
נגיד הבנק המרכזי פרופסור אמיר ירון/רויטרס

פרופסור ירון התבטא כמה פעמים נגד המהפכה המשפטית, והזהיר מהשלכותיה על הכלכלה הישראלית. הוא אף ספג בשל כך התקפות מצד ח"כים ושרים בליכוד ובקואליציה. לפני חודשיים הוא הודיע על הקפאת העלאת הריבית, והתייחס באותה נשימה למהפכה המשפטית ואמר כי השינויים צריכים להיעשות "בהסכמה תוך שמירה על חוזקם ועצמאותם של כל המוסדות". לדבריו, החקיקה גורמת לחוסר ודאות בכלכלה הישראלית.

"אמרתי בעבר מספר פעמים כי בעקבות קידום שינויים אלו חלה עלייה ברמת אי-הוודאות בכלכלה הישראלית, כפי שמשתקף בין היתר, בפיחות העודף של השקל ובביצועי החסר של שוק המניות הישראלי", אמר הנגיד. כמו כן, הנגיד הבהיר כי אין בכוונתו להתייחס לפורום בו צריך "לשבת" ולהגיע להסכמות, "אבל ברור שזה צריך להיעשות בהסכמה".

"להמשך אי-הוודאות עלולים להיות מחירים כלכליים לא מבוטלים, כפי שמתבטא בסיכונים לתחזית חטיבת המחקר, ושאת חלקם ציינתי בדבריי קודם לכן. גם קרן המטבע הבינלאומית הצביעה בדו"ח האחרון שלה על הנזק מהמשך אי הוודאות לאורך זמן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully