וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחיל התותחנים: הצייד השקט של צה"ל

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 10:13

פרסום ראשון: חיל התותחנים יקלוט את המזל"ט החדש "eVTOL Skylark" של חברת אלביט. הכלי החדש מסוגל להמריא ולנחות אנכית, לטוס במשך שעות מעל שטחים בנויים ובמרחב הימי כדי לצוד מטרות, לחקור תאי שטח ולסייע בהגנה על כוחות שיתמרנו בעומק שטח לבנון

פתרון חדש של אלביט מערכות- כטב"ם המאפשר לכוחות יבשה שיגור מהיר מכל מקום/מערכת וואלה!

במשך עשור וחצי מפעיל חיל התותחנים של צה"ל מזל"ט לאיסוף מודיעין וסיור מסוג "רוכב שמיים" בגבולות המדינה ובשטחי יהודה ושומרון. בימים אלו חושפת חברת אלביט את המזל"ט החדש של צה"ל: eVTOL Skylark שמסוגל להמריא ולנחות אנכית מהיבשה ומכלי שיט. יכולות אלו יאפשרו לכוחות בגבולות תמרון יבשתי וימי, שיגור מהיר יותר, ומוכנות למשימה בכל תרחיש.

המזל"ט החדש, שייחשף השבוע בתערוכת DSEI בלונדון, יגיע בפלטפורמה ארוזה, הניתנת לנשיאה בידי לוחם או על גבי רכב, במשקל של עד 20 ק"ג. הוא מסוגל לטוס במשך כשלוש שעות במרחב של קילומטרים, ומשולבים בו כמה סנסורים שיודעים לפעול במקביל בכדי לבצע משימות מגוונות, כולל מעקב בסביבה אורבנית או בשטחים עם תוואי ותנאי שטח קשים ומורכבים להפעלה וורטיקאלית.

פתרון חדש של אלביט מערכות- כטב"ם המאפשר לכוחות יבשה שיגור מהיר  מכל מקום. ללא, מערכת וואלה!
eVTOL Skylark , המזל"ט החדש של חברת אלביט/מערכת וואלה!, ללא

eVTOL Skylark ירחיב באופן משמעותי את רדיוס הפעילות של הכוחות הטקטיים ויאפשר פריסה מהירה בשטח, על מנת לבצע באופן אורגני משימות מודיעין, מעקב, רכישת מטרות וסיור, כולל מחקר סביב תאי שטח שהוגדרו לו מראש. המזל"ט מאופיין בחתימה נמוכה ושקט מאוד ביחס למזל"טים , ויודע לפעול במגוון תנאי מזג אוויר, בלילה וביום. כל אלו, במטרה להגן על כוחות צה"ל שיתמרנו לעומק שטח לבנון וחסין להתקפות לוחמה אלקטרונית. כמוכן, שיטת הנחיתה שלו, שדומה לזו של מסוק, תמנע פגיעות ושחיקה של המזל"ט.

במסגרת החוזה עם צה"ל ומשרד הביטחון, חברת אלביט תחליף את ה-Skylark 1 הישן במערכת החדשה. מערכת זו תשולב עם הצי המבצעי המשמש כיום את כוחות היבשה, ותשתלב באופן אינטגרלי בחברי משפחת הסקיילרק האחרים (Skylark 1, Skylark 3, Skystriker) שכבר נמצאים בשימוש מבצעי בצה"ל בגזרות השונות, ואף נמצא בשימוש של עשרות צבאות זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully