וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביש עתיד מעריכים: חסימת הווטסאפ של חברי המפלגה נבעה מריבוי תלונות מתוכנן נגדם

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 23:41

במפלגה סבורים כי הניתוק מהתוכנה היה תוצאה של תלונות ממוקדות, אך לא מפריצה. אחת השאלות שנבחנות היא האם מדובר באדם אחד שהפעיל בוט, ששיגר מספר רב של תלונות נגד מספרי הטלפון של הח"כים, או שזו התארגנות גדולה יותר. קצין הכנסת והשב"כ עדיין בודקים את הפרטים

בווידאו: שר הביטחון יואב גלנט בשיחות גם עם יאיר לפיד ובני גנץ/טל שלו

ח"כים ביש עתיד מעריכים כי המקרה שאירע היום (שבת) ושבו 15 חברי כנסת, ובהם יו"ר המפלגה יאיר לפיד, נותקו מחשבונות הוואטספ שלהם - אירע בשל חסימה שנבעה מריבוי תלונות ממוקד ומתוכנן נגד מספרי הטלפון שלהם, אך לא בפריצה. עם זאת, קצין הכנסת ושירות הביטחון הכללי בודקים את הפרטים.

חברי הכנסת נותקו למשך שלוש שעות לכל היותר מחשבונות הוואטספ האישיים שלהם. אלה חזרו לפעול לאחר התערבות של שב"כ וקצין הכנסת, שפנו בין היתר גם למטא, החברה המפעילה את וואטספ. אחת השאלות שנבחנות היא האם מדובר באדם אחד שהפעיל בוט, שבמסגרתו שיגר כמות גדולה של תלונות נגד מספרי הטלפון של הח"כים במפלגה או בהתארגנות גדולה יותר מכך.

ישיבת סיעת "יש עתיד". 14 ביוני 2023. דוברות יש עתיד, אתר רשמי
חברי מפלגת יש עתיד/אתר רשמי, דוברות יש עתיד

החשד התעורר בעקבות המקרה שבו 15 חברי כנסת מיש עתיד, כולל ראש האופוזיציה יאיר לפיד, חוו תקלה בוואטסאפ - ונותקו מהחשבונות שלהם. ביש עתיד אמרו במהלך היום שהתקלה כבר הסתדרה, אך הם פנו לקצין הכנסת לבחון את הפריצה והתקלה. לפי גורמים ביש עתיד, גם השב"כ עודכן בפריצה ומעורב בבדיקת הנושא.

בציוץ שהעלתה לחשבון ה-X שלה, חברת הכנסת מיש עתיד מירב בן ארי, שגם הייתה בין אלו שחשבונות הוואטסאפ שלה נפרצו, כתבה: "אם זה לא תקלה רחבה וזה רק אני, אז אין לי שליטה בווטאפ שלי. אם אתם מקבלים הודעות, תתעלמו תודה ושבת שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully