וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על פרויקט חיבור המזרח התיכון: "מיזם פורץ דרך שישנה את האזור"

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 22:57

לדברי ראש הממשלה, "ישראל תהווה צומת מרכזי במסדרון הכלכלי" בין הודו, דרך איחוד האמירויות וסעודיה - ועד לאירופה. הוא הודה לנשיא ארה"ב על קידום המהלך, שלדבריו משנה את החזון האזורי "והופך חלום למציאות"

ראש הממשלה בהתייחסות להכרזה על נתיבי הסחר והתקשורת שיעבור בסעודיה/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) להודעת נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן על פרויקט הענק לחיבור המזרח התיכון במסילות רכבת - בו ייקחו חלק ישראל וסעודיה, ואמר כי "ישראל נמצאת במוקד של הפרויקט חסר התקדים שיחבר תשתיות בין אסיה לאירופה, יגשים חזון רב שנים, ישנה את פני המזרח התיכון ואת פניה של ישראל וישפיע על העולם כולו".

"החזון הזה מתחיל בהודו עובר דרך איחוד האמירויות, ערב הסעודית, ירדן, ישראל ומגיע לאירופה", אמר נתניהו ובירך על הודעת ארה"ב: "הם הודיעו על השקתו של מיזם פורץ דרך לפיתוח מסדרון כלכלי מהודו לאירופה ואני שמח לבשר לכם אזרחי ישראל שהמדינה שלנו תהווה צומת מרכזי במסרון הזה. מסילות הרכבת שלנו ונמלי הים שלנו יפתחו שער חדש מהודו דרך המזרח התיכון ועד לאירופה וגם בחזרה", אמר.

נתניהו הודה בהצהרתו לנשיא האמריקני: "אני מבקש להודות לנשיא ביידן וממשלו על המאמץ הרב שהביא אותנו להודעה ההיסטורית היום", וסיפר: "לפני מספר חודשים ארצות הברית פנתה אלינו בעניין הגשמת הההזדמנות ההיסטורית הזאת ומאז ניהלה מגעים דיפלומטיים נמרצים כדי להביא לפריצת הדרך של היום. החזון שלה מעצב מחדש את פני אזורנו ומאפשר להפוך חלום למציאות".

ראש הממשלה בהתייחסות להכרזה על נתיבי הסחר והתקשורת שיעבור בסעודיה. ללא, מערכת וואלה
ראש הממשלה בהתייחסות להכרזה על נתיבי הסחר והתקשורת שיעבור בסעודיה/מערכת וואלה, ללא
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות להכרזה ההיסטורית על מסדרון מסילות רכבת, נתיבי סחר ותקשורת שיקשר את הודו עם המזרח התיכון ואירופה - ויעבור בסעודיה, האמירויות, ירדן וישראל.. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות להכרזה ההיסטורית על מסדרון מסילות רכבת, נתיבי סחר ותקשורת שיקשר את הודו עם המזרח התיכון ואירופה - ויעבור בסעודיה, האמירויות, ירדן וישראל./לשכת העיתונות הממשלתית

עוד הסביר נתניהו: "המיזם יכלול סלילת מסילות רכבת, הנחת צינורות מימן - זו האנרגיה של העתיד, הנחת סיבי תקשורת אופטיים, הנחת קווי חשמל ועוד תשתיות. מדינת ישראל תרתום את כל היכולות שלה והנסיון שלה במלוא התנופה והמחוייבות במימוש פרויקט שיתוף פעולה שהוא הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו".

ראש הממשלה ציין בנוסף כי "כל משרדי הממשלה יונחו על ידי להרתם להגשמת החזון הזה. אני הטלתי על המטה לביטחון לאומי במשרדי לרכז את עבודת המטה הלאומית וגם לתאם תיאום הדוק עם ארה"ב ומדינות אחרות, כדי שהחזון הזה יהפוך למציאות בהקדם האפשרי. היום הזה הוא יום בשורה לכל אזרחי ישראל - בשורה שמובילה אותנו לעבר עידן חדש של השתלבות ושיתוף פעולה אזורי ועולמי ייחודי וחסר תקדים. יחד נעשה ויחד נצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully