וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי חמאס וג'יהאד נטשו את עמדותיהם - עלה חשד לתכנון פיגוע

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 16:24

לוחמי גולני שהוצבו מול גבול הרצועה הבחינו כי הפעילים נטשו את עמדותיהם באופן בלתי מוסבר. תחילה, עלה חשש כי העזיבה היא כתוצאה מתכנון פיגוע או פעולה רחבה, אך החשש לא אומת. אולם, גורמי ביטחון העריכו כי מדובר באיתות לישראל על מוכנות חמאס להידרדרות ביטחונית

בווידאו: עמדת חמאס מול נתיב העשרה שהושמשה יממה אחרי שהופצצה/צילום: אבי רוקח

לוחמי חטיבת גולני שהוצבו לאורך גדר הגבול ברצועת עזה הבחינו ביום שישי כי פעילי החמאס והג'יהאד האסאלמי נטשו במהירות ובאופן בלתי מוסבר את עמדותיהם. בצה"ל עלה חשד כי החמאס מאותת לישראל כי הוא ערוך להידרדרות ביטחונית.

באוגדת עזה עלה חשש כי עזיבתם הפתאומית של הפעילים היא כתוצאה מתכנון של פיגוע או פעולה רחבה. על כן, הוחלט להקפיץ כוחות אוויריים כדי להיערך לכל האפשרויות. לבסוף לא אירע דבר למעט נטישת העמדות.

עמדת חמאס מול נתיב העשרה. אבי רוקח, מערכת וואלה!
עמדת חמאס מול נתיב העשרה/מערכת וואלה!, אבי רוקח

גורמי ביטחון העריכו כי חמאס מאותת לממשלת ישראל על היערכות שלו להידרדרות ביטחונית במרחב ואף למבצע נגד צה"ל. כאמור, בשבועות האחרונים הועלתה רמת המתיחות מול חמאס מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא כלכלית, בעקבות יוקר המחיה ומחאות ברחוב הפלסטיני נגד האבטלה הגואה. סיבה נוספת היא סיבה ביטחונית, בשל איומים של בכירים בישראל לפגוע בבכירים בחמאס, וטענות חריפות של בכירים בצה"ל כי מפקדות חמאס בעזה מממנות ומכוונות פיגועים ביו"ש.

מוקדם יותר השבוע, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי ארגוני טרור עשויים לנצל את תקופת החגים עבור נסיונות לפיגועים. "בתקופה זו, יהיו מי שינסו לפגוע בנו בחסות החגים", אמר בתום הערכת מצב, "נגד גורמי הטרור נפעל בפעולות ההגנה, ואם נדרש להתקפה, נעשה זאת באופן מוחץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully