וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתקע בעומק של ק"מ: מבצע לחילוץ חוקר אמריקני ממערה בטורקיה

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 23:06

מארק דיקי, חוקר מערות ותיק, זקוק לחילוץ בשל דימום בקיבתו וצוותים גדולים מאירופה מנסים להוציאו בחיים. המבצע המורכב עשוי להימשך ימים - ועד שבועות - בהתאם לתנאים, וטיפול רפואי מתמשך. "הייתי מאוד קרוב לקצה"

החוקר האמריקני מארק דיקי לכוד במערה בטורקיה. לשכת התקשורת של טורקיה, צילום מסך
החוקר האמריקני מארק דיקי לכוד במערה בטורקיה/צילום מסך, לשכת התקשורת של טורקיה

כוחות הצלה מרחבי אירופה מיהרו היום (חמישי) למערה בטורקיה, ופתחו במבצע להצלת חוקר אמריקני שנלכד בעומק של כמעט קילומטר מתחת לפתח המערה לאחר שסבל מדימום בקיבה. חוקר המערות המנוסה מארק דיקי, בן 40, חלה לפתע במהלך משלחת עם כמה חוקרים אחרים, כולל שלושה אמריקנים נוספים, במערת מורקה בהרי הטאורוס שבדרום טורקיה, לפי האיגוד האירופי של מחלצי המערות.

בסרטון מתוך המערה שפורסם היום על ידי לשכת התקשורת של טורקיה, הודה דיקי לקהילת חוקרי המערות ולממשלת טורקיה על מאמציהם לחלצו. "עולם המערות הוא קבוצה מאוד מלוכדת וזה מדהים לראות כמה אנשים הגיבו על פני השטח", אמר דיקי. "אני כן יודע שהתגובה המהירה של ממשלת טורקיה להשיג את הציוד הרפואי שאני צריך, לדעתי הצילה את חיי. הייתי מאוד קרוב לקצה".

החוקר האמריקני מארק דיקי. רויטרס
החוקר האמריקני מארק דיקי/רויטרס

דיקי, שנראה עומד ומסתובב בסרטון, אמר כי בזמן שהוא ערני ומדבר, הוא לא "נרפא מבפנים" ויזדקק לעזרה רבה כדי לצאת מהמערה. מומחים אמרו שפעולת החילוץ עשויה להימשך ימים ואף שבועות בהתאם לתנאים.

דיקי, שדימם ואיבד נוזלים מהקיבה, הפסיק להקיא ואכל לראשונה זה ימים, לפי קבוצת חילוץ מערות מניו ג'רזי שאליה הוא קשור. לא ברור מה הסיבה לבעיה הרפואית שלו. הקבוצה אמרה שהחילוץ ידרוש צוותים רבים וטיפול רפואי קבוע, וכי המערה קרה למדי - בין ארבע לשש מעלוץ

התקשורת עם דיקי אורכת כחמש עד שבע שעות ומתבצעת על ידי רצים, שעוברים מדיקי למחנה שמתחת לאדמה, שבו הותקן קו טלפון כדי לדבר עם אלו שעל פני השטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully