וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וזלנסקי שוחחו בניסיון למצוא פתרון למשבר ההגעה לאומן

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 20:33

מדובר בשיחה ראשונה בין נתניהו לזלנסקי מזה תשעה חודשים. במהלך השיחה דנו על הסיוע הישראלי לאוקראינה, אך מוקד הדברים היה הרצון לפתור את המשבר סביב הגעת עולי רגל ישראלים לאומן בחגים

שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא אוקראינה בקייב/יוסי פונס, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (חמישי) עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. שני המנהיגים דיברו על המשך הסיוע הישראלי לאוקראינה, לרבות על פליטים מאוקראינה השוהים בישראל, כמו גם על המשך קידום סיוע בפיתוח וקידום מערכות הגנה אזרחיות. כמו כן, העלה נתניהו את הצורך להבטיח את ההגעה של מתפללים לאומן השנה, כדי להבטיח את חופש הפולחן.

בנוסף, ממשלת מולדובה הבהירה לישראל כי לא תתחיל לטפל בבקשות מעבר של ישראלים שמעוניינים לעלות לרגל לאומן במהלך החגים כל עוד ממשלת אוקראינה לא נתנה את הסכמתה לכך - כך אמר לוואלה מקור בממשלת מולדובה.

בנימין נתניהו | וולודימיר זלנסקי. ראובן קסטרו, רויטרס
שיחה ראשונה של נתניהו עם זלנסקי מזה תשעה חודשים/רויטרס, ראובן קסטרו

למה זה חשוב

  • זו שיחה ראשונה בין זלנסקי לנתניהו מזה תשעה חודשים. השיחה נועדה לפתור את המשבר סביב הגעת עולי רגל ישראלים לאומן בחגים.
  • בשל העובדה שלא ניתן לקיים טיסות לאוקראינה, אחד הנתיבים העיקריים בהם ישראלים יכולים להגיע לאומן הינו בדרך היבשה דרך שטח מולדובה.
sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

במוקד החדשות

הגעת ישראלים לאומן במהלך החגים הפכה למוקד מתיחות בין אוקראינה לבין ישראל. זאת, על רקע חוסר שביעות רצונה של הממשלה בקייב ממדיניות ממשלת נתניהו לגבי המלחמה באוקראינה ולגבי היחס לפליטים האוקראינים בישראל.
האוקראינים מאיימים כי אם ישראל תמשיך במדיניות הנוכחית הם לא יאפשרו לישראלים להגיע לאומן בחגים.

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
חסידי ברסלב באומן/רויטרס

מאחורי הקלעים:

  • מקור בממשלת מולדובה אמר כי במהלך ביקורו של שר החוץ אלי כהן בקישינב לפני כמה שבועות הובהר לו כי הסכמת אוקראינה היא תנאי מוקדם עבור מולדובה כדי להתחיל ולטפל במעבר ישראלים לאומן.
  • היום העבירה מולדובה מסר עדכני לישראל בנושא והדגישה כי היא ממתינה לאור ירוק מאוקראינה כדי להתחיל לטפל במעבר ישראלים לאומן במהלך החגים.
  • "אם התנאי הזה לא יתממש מולדובה לא תיקח על עצמה את האחריות להשלכות ולחוסר הנוחות שעלול להיגרם לאזרחים ישראלים שיעברו בשטח מולדובה בדרכם לאומן", אמר המקור בממשלת מולדובה.
מתפללים לפני ערב ראש השנה, אומן, 5 בספטמבר 2021. חיים גולדברג, כיכר השבת, אתר רשמי
מחכים לאור ירוק מאוקראינה בנושא אומן/אתר רשמי, חיים גולדברג, כיכר השבת

מה הם אומרים

שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש בירך על השיחה בין המנהיגים. "אני מודה לראש הממשלה שנענה לפניותיי ושוחח עם נשיא אוקראינה. מדובר במהלך חשוב לשיפור היחסים בין המדינות והעמים". כמו כן, בירך פרוש את נתניהו על "התגייסותו למאמץ לסייע בהסדרת נסיעתם של עשרות האלפים לאומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully