וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בבריטניה: חייל לשעבר הנאשם בטרור ברח מהכלא

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 18:19

כבר יותר מיממה שבה דניאל עבד חליף, המואשם בהוצאת מידע שיכול לשמש לפעולות טרור, מסתובב חופשי, אחרי שנמלט עם מדי טבח ממטבח הכלא והתחבא מתחת לרכב משלוחים. הרשויות הגבירו את האבטחה בנמלים, והממשלה הבטיחה לפתוח בחקירה: "הוא ייתפס ויעמוד למשפט"

חשוד בטרור שנמלט מהכלא בבריטניה. רויטרס
חשוד בטרור שנמלט מהכלא בבריטניה/רויטרס

חייל לשעבר בבריטניה, החשוד בעבירות טרור, נמלט מבית כלא באזור לונדון כשהוא מסתתר מתחת לרכב למשלוחי מזון - כך אמרו הרשויות בממלכה, שמנהלות מצוד נרחב כדי לאתר את דניאל עבד חליף בן ה-21. הממשלה הבטיחה היום (חמישי) כי הוא ייתפס וכי תקיים חקירה בהולה כיצד הוא הצליח לברוח מבית הכלא בוונדסוורת'.

על פי ההערכות, הוא חמק אתמול בבוקר ממטבח הכלא שבו עבד וקשר את עצמו לתחתית רכב המשלוחים. בעקבות החיפושים הנרחבים אחריו, הוגברו אמצעי הבידוק בנמלים ובשדות תעופה שהובילו לשיבושים.

"דניאל חליף יימצא והוא יעמוד למשפט", אמר שר המשפטים אלכס צ'וק לפרלמנט. חליף, שגובהו 1.88 מטר, לבש מדי טבח של חולצת טריקו לבנה, מכנסיים משובצים בצבע אדום ולבן ומגפיים חומים, הוחזק בכלא לקראת משפטו על עבירות טרור והעברת מידע סודי. המשטרה אמרה כי הוא לא נתפס כמי שמהווה סכנה לציבור הרחב, אך המליצה להתרחק ממנו.

חליף, שהודח משירות במאי, מואשם במסירת מידע או בניסיון להוציא מידע שעלול לסייע לאדם לבצע פעולת טרור בעת ששירת בבסיס במרכז אנגליה ב-2021, ובכך שהניח כמתיחה פצצת דמה שהורכבה משלושה מכלים עם חוטים על שולחן. הוא מואשם גם בהשגת מידע שעשוי להיות "שימושי באופן ישיר או עקיף לאויב".

בעקבות המחדל, האופוזיציה דרשה מהממשלה השמרנית תשובות לשאלות כיצד הוא הצליח להימלט ומדוע הוא לא הוחזק בכלא תחת אבטחה מקסימלית. כמו כן, בריחתו העלתה שאלות לגבי נהלי כוח האדם והאבטחה בכלא.

שר המשפטים אמר כי נפתחה חקירה מידית של נהלי האבטחה של הכלא ושל ההחלטה לגבי מקום מעצרו של חליף. לדבריו, הממצאים הראשונים של החקירה יתקבלו עד סוף השבוע, וחקירה עצמאית נוספת תתקיים במועד מאוחר יותר. "אסור להשאיר שום אבן לא הפוכה כדי לרדת לשורש העניין", אמר צ'וק.

איגוד הסוהרים אמר כי הקיצוץ הממשלתי במערכת המשפט פגע בשירות בתי הכלא, שנאלצים להתמודד עם יותר אסירים ועם פחות כוח אדם.

"וונדסוורת' הוא אחד מבתי הכלא הגדולים במדינה והוא צפוף וחסרים לו משאבים", אמר מארק פיירהרסט, יו"ר איגוד הסוהרים. "המחסור הכרוני בכוח אדם והיעדר הכשרה מספקת לצוות מדגישים את הצורך בבדיקה דחופה של אופן ניהול בתי הכלא שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • בריטניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully