וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רפובליקת הבננות של בג"ץ": אלפים היו בהפגנת הימין מול בית המשפט העליון

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 23:40

ימים לפני הדיון על ביטול עילת הסבירות, המונים הפגינו בירושלים כאות תמיכה במהפכה המשפטית. סמוטריץ' פנה לנשיאה חיות: "גם אם את חושבת שהתיקונים שגויים, לפסול חוק יסוד זו חריגה מסמכות", ודיסטל הוסיפה תוך פניה ליועמ"שית: "הקול שלך לא שווה סנטימטר יותר משלי"

בוידאו: הפגנת ימין בעד הרפורמה המשפטית. ביהמש עליון ירושלים./satview

אלפים הפגינו הערב (חמישי) ב"הפגנת החירות" מול בית המשפט העליון בירושלים כאות תמיכה ברפורמה המשפטית. זאת, ימים ספורים לפני הדיון על ביטול עילת הסבירות בבג"ץ, שיתקיים בשבוע הבא. הרחובות הסמוכים נחסמו ועומסי תנועה נרשמו באזור. המוחים הניפו פוסטר גדול עליו נכתב "רפובליקת הבננות של בג"ץ".

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השתתף במחאה, ופנה בנאומו לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. "גם אם את חושבת שהתיקונים שאנחנו מובילים לתיקון מערכת המשפט הם שגויים וצריך לעשות אותם אחרת, לפסול חוק יסוד זו חריגה מסמכות ודבר שיפגע בדמוקרטיה הישראלית", טען. "אני קורא לך לא לקבל החלטה שתקרע את עם ישראל, שתקרע משפחות בתוך החברה הישראלית, שתקרע את צה"ל. האחריות היא עלייך", המשיך השר תוך פניה לנשיאה.

"לאף אחד אין סמכות לבטל חוקים של העם, לאף אחד אין סמכות לבטל חוקי יסוד של העם, לאף אחד אין סמכות לבטל את קולו של העם. אתם הצבעתם ימין ואתם תקבלו ימין", אמר.

גם שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן נאמה במחאה. "אנחנו נמצאים הערב בפתחה של הפיכה משטרית, ההפיכה האמיתית של ההגמוניה במערכת המשפט", טענה. "אנחנו רואים איך הם מחריבים פה מוסד אחרי מוסד, מחריבים את אחוות הלוחמים, מחריבים את כל מה שבנינו יחד". עוד הוסיפה ופנתה ליועמ"שית גלי בהרה מיארה, "אני רוצה שתדעי דבר אחד: הקול אחד שלך לא שווה סנטימטר אחד יותר משלי. אם את חושבת שתזרקי לפח את הקולות של 2.5 מיליון אזרחים, את טועה. אני רוצה להבטיח לכם ש-64 חברי הקואליציה הולכים בראש מורם אחרי ההנהגה של בנימין נתניהו ושר המשפטים לוין, לא נישבר לעולם".

הפגנת הימין ברחבת בית השמפט העליון 07 בספטמבר 2023. ינון יתח, אתר רשמי
ימים לפני הדיון בבג"ץ. מחאת הימין, הערב/אתר רשמי, ינון יתח

"אני רוצה לבקש ממכם סליחה", נאמה גם שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק. "הלכתם לכנסת כמו שמצופה ממדינה דמוקרטית. בכל פתק ששמתם היה כתוב בצורה ברורה 'תיקון מערכת המשפט'. אתם לא אמורים להיות כאן, אתם אמורים לשבת בבית. אבל יש כאן אנשים שלא יודעים לקבל את החלטת הרוב. הם צועקים דמוקרטיה, אבל בעצם דורשים דיקטטורה. אני מבטיחה לכם שאנחנו נכבד את הפתק שלכם, את ההכרעה שלכם, אנחנו נכבד את הדמוקרטיה. אנחנו בעזרת השם נביא את מה שאתם שלחתם אותנו להביא".

חבר הכנסת אביחי באורון (הליכוד) השתתף גם הוא המחאה, וקרא להמשיך בחקיקת המהפכה המשפטית. "המחנה הלאומי ניצח וזכה להקים ממשלה לראשונה ללא סיוע של מפלגות שהן לא בשר מבשרנו", אמר. "אבל אם הם לא מצלחים להרשיע את ראש הממשלה, הם פוסקים פסק דין שראש הממשלה לא יכול לכהן בתפקידו ולהוציא אותו לנבצרות. המטרה היא להוריד את ראש הממשלה נתניהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת הימין ברחבת בית השמפט העליון 07 בספטמבר 2023. רוני כנפו
הפגנת הימין ברחבת בית השמפט העליון 07 בספטמבר 2023/רוני כנפו

"השאלה היא לא אם אנחנו נכבד את החלטת בג"ץ, אלא אם בג"ץ יקבל את עמדת העם. אם בג"ץ לא יקרע את החבל", המשיך באורון. "אנחנו הריבון, אנחנו העם כולנו עומדים מאחורי יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ואומרים לבית המשפט - הכנסת לא תקבל בהכרעה את רמיסתה. אם בית המשפט יפסול את חוקי היסוד, יהיה זה שאחראי ואשם באנרכיה שתיווצר. אנחנו קוראים מכאן לבית המשפט העליון, אל תיקחו אותנו לכאוס, אל תפגעו באחדות ישראל, אל תרמסו את הרוב בישראל".

חבר כנסת אריאל קלנר (הליכוד) אמר בנאומו כי נשאל מוקדם יותר היום "האם נציית לפסיקת בג"ץ". "שאלתי את המראיינים - אולי נציית לכם? והם השיבו שאין להם סמכות. גם לבג"ץ אין סמכות. ראשות שלטונית שמעניקה סמכויות לעצמה זה קץ הדמוקרטיה. רק לפני חצי שנה השתלחה נשיאת בית המשפט העליון ברשות המחוקקת וברשות המבצעת - וזה בסדר. השופט יצחק עמית דן בתיקים של אח שלו - וזה בסדר. יש שווים, ויש שווים יותר במדינה הזאת. אנחנו לא נכנע, נמשיך להיאבק על המדינה היהודית. לעולם לא נוותר על המדינה שלנו. עם הנצח ינצח".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו", שיזמה את המיצג מסר: "15 שופטים הפכו את מדינת ישראל לרפובליקת בננות. העם לא ישתוק מול ההתערבות בחוקי יסוד. לא ניתן לכם להחריב לנו את הדמוקרטיה".

הפגנת הימין ברחבת בית השמפט העליון 07 בספטמבר 2023. רוני כנפו
מחאת הימין, הערב/רוני כנפו

אתמול, תקף יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן את בג"ץ ברקע המגעים לפשרה על חקיקת המהפכה המשפטית, וקרא להגיע להפגנה שתתקיים הערב. לדבריו, מה ששומר על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית זו ההליכה לבחירות, אך אם "בית המשפט יחליט על כל סוגיה - לא נהיה מדינה דמוקרטית".

בחודש שעבר, התקיימה במקום הפגנה נוספת בעד הרפורמה, שכונתה "הפגנת החירות", שהתקיימה תחת הכותרות "הם לא יקחו לנו את הקול" ו-"15 פקידים לא נבחרים - לא ישלטו בנו". בין שורת ארגוני הימין שהשתתפו בה: אם תרצו, ריבונות, ישראל שלי, עד כאן, תורת לחימה, חותם וכל ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully