וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן טען כי היטלר "נלחם ביהודים בגלל הלוואות בריבית" - ממשל ביידן גינה

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 17:11

יו"ר הרשות הפלסטינית טען כי אין קשר בין 6 מיליון הנספים לאנטישמיות, אלא לעסקאות כספיות. בכירה בממשל האמריקני זעמה ודרשה התנצלות. "מעוות את השואה - אמירה מלאת שנאה". האיחוד האירופי גינה גם הוא את הנאום: "מתדלק אנטישמיות ומהווה עלבון למליוני קורבנות"

ממשל ביידן גינה היום (חמישי) את התבטאותו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וקרא לו להתנצל. זאת, לאחר שאבו מאזן אמר בשבוע שעבר כי "היטלר נלחם ביהודי אירופה בגלל הלוואות בריבית, עסקאות כספים, זה לא היה בגלל אנטישמיות".

נשיא ארהב ביידן נפגש עם יור הרשות הפלסטינית אבו מאזן 15 ביולי 2022. רויטרס
ממשל ביידן גינה את הצהרת אבו מאזן/רויטרס

למה זה חשוב:

התבטאותו של אבו מאזן, שנאמרה בישיבת הנהגת הפת"ח ב-26 באוגוסט ופורסמה אתמול, הגיעה בזמן בו ממשל ביידן מנסה לגבש חבילת תמורות עבור הפלסטינים כחלק מהסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

מה הם אומרים:

  • השליחה של הנשיא ביידן לענייני מאבק באנטישמיות ,דברה ליפשטדט, אמרה כי היא מזועזעת "מהאמירה האנטישמית ומלאת השנאה" של אבו מאזן.
  • במהלך נאומו, הוסיף אבו מאזן ואמר כי "יהודי מדינות ערב לא רצו להגר, אך נאלצו לעשות זאת על ידי ישראל". ליפשטדט הגיבה גם לאמירה זו ומסרה כי "נאומו של עבאס מעוות את השואה ומציג בצורה שקרית את העזיבה הטרגית של היהודים ממדינות ערב. אני מגנה את ההצהרות האלה וקוראת לעבאס להתנצל".
  • האיחוד האירופי גינה גם הוא את נאומו של אבו מאזן והגדיר אותו "שקרי ומטעה ביותר". דובר האיחוד האירופי מסר בהודעה כי נאומו של אבו מאזן כלל עיוותים היסטוריים, "היה מתסיס ופוגעני" ועלול להביא להחרפת המתיחות באזור ולשחק לידיהם של מתנגדי פתרון שתי המדינות. "הנאום מתדלק אנטישמיות ומהווה עלבון למליוני קורבנות השואה ובני משפחותיהם", מסר דובר האיחוד האירופי.
  • משרד החוץ הצרפתי מסר כי גם הם מגנים את דבריו של אבו מאזן, והוסיף כי הם "מחשיבים אותם לבלתי מקובלים בעליל. צרפת מזכירה שהיא מגנה בחריפות חד משמעית את האנטישמיות ואת הכחשת השואה על כל פניהן, וכן את נחישותה להילחם ללא לאות נגד הנגעים הללו".
  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully