וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפס על הקיר - ונמלט: מצוד אחרי רוצח שברח מכלא בפנסילבניה

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 14:40

דנלו קבלקנטה, ברזילאי שרצח את חברתו לשעבר, חמק באמצעות "הליכת סרטן" על הקירות - על אף שהותקנו במתקן גדרות תיל אחרי בריחה דומה במאי. הרשויות קראו לתושבים להיזהר ומרחיבות את החיפושים: "מדובר במישהו נואש שלא רוצה להיתפס"

בווידאו: אסיר מסוכן נמלט מכלא בפנסילבניה/רויטרס

הרשויות במדינת פנסילבניה מנהלות מצוד נרחב אחר אסיר נמלט, שברח מבית כלא לפני שבוע. בעקבות הימלטותו של דנלו קבלקנטה, שהורשע ברצח, מבית הכלא המחוזי של צ'סטר, כמה בתי ספר באזור ביטלו את הלימודים. מצלמות אבטחה תיעדו אותו ביום שלישי בסמוך לאותו הכלא, שממנו הצליח לחמוק דרך "הליכת סרטן" על הקיר.

קבלקנטה, אזרח ברזיל בן 34, תועד במצלמות האבטחה של הכלא מטפס על כותליו כשידיו תומכות בקיר אחד ורגליו בקיר שני, בעודו מתקדם מעלה. הוא ברח מהכלא, שנמצא כ-80 ק"מ ממערב לפילדלפיה, בעודו ממתין להעברתו למתקן כליאה אחר לתחילת ריצוי עונש מאסר העולם שנגזר עליו בשל רצח חברתו לשעבר. הוא הורשע ברצח אכזרי בדקירות של דבורה ברנדו באפריל 2021, מול שני ילדיה הקטנים. לפי שירות המרשלים של ארצות הברית, הוא גם חשוד ברצח שאירע ב-2017 במולדתו.

במהלך החיפושים אחריו, הוזנקו מסוקים ומכוניות סיור כרזו הודעה קולית מאמו של האסיר הנמלט מברזיל, שקראה לו להסגיר את עצמו. בנוסף לכך, הרשויות הציבו פרס של 20 אלף דולר לכל מי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו.

אסיר מסוכן נמלט מכלא בפנסילבניה
07.09.23. רויטרס
קבלקנטה מטפס על הקיר/רויטרס

ג'ורג' ביוונס, סגן מפקד המבצעים במשטרת פנסילבניה, אמר כי החיפושים התרחבו מעבר לרדיוס המקורי שלהם של שלושה קילומטרים וחצי אחרי שהאסיר הנמלט נצפה ליד בית הסוהר. "הלחץ שאנחנו מפעילים עליו עובד. לחצנו עליו מספיק חזק במשך כמה ימים כדי שלא תהיה לו הקלה, והוא נלחץ לפינה", אמר במסיבת עיתונאים. "אני מקווה שנוכל לתפוס אותו, אבל זהו אזור גדול וחשוך, עם פני שטח קשים".

הוא הפציר בתושבים ובעסקים באזור לנעול את הדלתות ולבדוק את מצלמות האבטחה שלהם. "מדובר במישהו נואש שלא רוצה להיתפס", הוסיף. לדבריו, היו כמה תצפיות אמינות של האסיר הנמלט באזור בימים האחרונים. בתמונות האחרונות שלו הוא נראה ללא שינוי חיצוני, אך הוא נשא עמו שני תיקי גב ולבש קפוצ'ון. לפי ביוונס, הוא תועד צועד צפונה, וכשעה לאחר מכן החל לנוע דרומה.

עוד בוואלה!

עם נעלי קרוקס וסדינים: חשוד ברצח עם כישורי הישרדות ברח מכלא בארה"ב

לכתבה המלאה
תמונת מבוקש שנמלט מהכלא בפנסילבניה. רויטרס
כרזת המבוקש של קבלקנטה/רויטרס

בינתיים, הרשויות בבית הכלא מנסות להבין כיצד למנוע עוד בריחות. רק במאי, אסיר אחר הצליח לברוח בצורה דומה אך גם גדר תיל שהותקנה מאז לא הצליחה לעצור בעדו של קבלקנטה. בשני המקרים, אחרי שטיפסו על הקירות, שהיו במרחק של מטר וחצי אלו מאלו, הם הגיעו לגג וירדו בסולם לחלק פחות מאובטח של המתקן.

מפקד הכלא, האוורד הולנד, אמר כי אחרי הבריחה הראשונה, המתקן שכר את שירותיהם של יועצי אבטחה שהמליצו על התקנת גדר תיל שתמנע בריחה דרך הנתיב זה. "בעוד שהאמנו שצעדי הביטחון שלנו מספיקים, הוכח אחרת. ועכשיו אנחנו נפעל במהירות כדי להגביר את אמצעי האבטחה", אמר במסיבת עיתונאים.

הוא אמר כי בעוד שבבית הכלא התמקדו באמצעים הפיזיים למניעת בריחות של אסירים, הם נכשלו בהתמודדות עם "האלמנט האנושי". לדבריו, בזמן הבריחה האחרונה, היה סוהר במגדל התצפית, קצת לפני השעה 9:00. עם זאת, הוא ככל הנראה לא הסתכל על המסכים, בניגוד לבריחה הראשונה במאי אז נתפס האסיר כעבור חמש דקות בלבד אחרי שזוהה במצמות.

הסוהר שהיה מופקד על אגף סי, שבו הוחזק קבלקנטה, הושעה מתפקידו והוא תחת חקירה. "המעשים של הסוהר במגדל השמירה בזמן הבריחה הם חלק מרכזי מהחקירה", אמר הולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully