וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האשראי של ישראל יירד? נתניהו נפגש עם נציגי מודי'ס

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:05

ראש הממשלה אמר למומחים של חברת האשראי כי החקיקה המשפטית לא תפגע בדמוקרטיה. בהמשך היום הם צפויים להיפגש גם עם נגיד בנק ישראל, זאת לקראת הדוח שהם צפויים לפרסם בעוד חודש. בה בעת, הדולר מזנק לשיא של 7.5 שנים מול השקל

בוידאו: כך התייחס נתניהו לקשר בין המהפכה המשפטית לכלכלה הישראלית/לע"מ

נציגי חברת האשראי מודי'ס נפגשו היום (חמישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך אישרה לשכת רה"מ. נציגי החברה, שהגיעו לארץ ביום שלישי לפגישות עם בכירים בכלכלה הישראלית לקראת דוח הדירוג שתפרסם הסוכנות באוקטובר, דנו עם נתניהו בהשפעות החקיקה המשפטית והמשבר החוקתי האפשרי על הכלכלה הישראלית.

במהלך הפגישה הרגיע נתניהו את המומחים של מודי'ס ודחה אפשרות של פגיעה בדמוקרטיה, שעלולה להביא להחמרה בנתונים הכלכליים. בהמשך היום ייפגש איתם גם נגיד בנק ישראל אמיר ירון, כאשר מי שמלווה אותם בארץ הוא יהלי רוטנברג, החשב הכללי באוצר. בה בעת, הדולר זינק היום לשיא של 7.5 שנים מול השקל, ועומד על 3.85.

Moody's Corporation. Dariusz Gryczka, ShutterStock
יפרסמו דו"ח בחודש הבא. חברת האשראי מודי'ס/ShutterStock, Dariusz Gryczka

על רקע הדוח שפרסם אתמול בנק ישראל על ירידה בהשקעות הזרות בהיי טק ב-60% ברבעון הראשון של 2023 לעומת השנה הקודמת, סביר להניח שדבריו של נגיד בנק ישראל, פרו'פ אמיר ירון, יהיו שונים בתכלית מאלה של רה"מ.

בניגוד לדוח של פיץ' שפורסם בחודש שעבר, ובו לא שונה דירוג האשראי של ישראל ולא האופק שלו, נדמה שהפעם, ממש לפני הדיון בבג"ץ ואחרי שיו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ דחה את בקשתו של נתניהו להגיע לשיחות על פשרה, יהיה קשה יותר לראשי האוצר והממשלה לשכנע את המדרגים שאין שום סכנה לכלכלה הישראלית, מה שעלול לבוא לידי ביטוי בהורדת דירוג האשראי, או לפחות התחזית שלו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
נתניהו ושר האוצר סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

באמצע חודש יולי פרסמה "מודי'ס" דוח מיוחד על ישראל שלא מן המניין, שבו התריעה מפני השלכות הרפורמה המשפטית על הכלכלה, ובעיקר הפגיעה בהיי טק, שתחמיר, כך לדבריהם, אם חקיקת הרפורמה המשפטית לא תיעצר.

הורדת דירוג האשראי של ישראל, ייקר את הריבית שמשלמת המדינה על חובותיה, תיאלץ את הממשלה לקצץ את תקציבי המשרדים כדי לממן אותם, ועלולה להאיץ את האינפלציה - מה שיגרור עוד עלייה בריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully