וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן מסע מסביב לעולם: 3 מלחים חולצו מסירה שהותקפה על ידי כרישים

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 21:14

שלושת המלחים - שניים מרוסיה ואחד מצרפת - שלחו אותות מצוקה שנקלטו באוסטרליה, שהצליחה לגייס ספינת משא שעברה בים האלמוגים וחילצה אותם. לקטמרן שלהם, שעמו הפליגו מוונואטו לאוסטרליה, נגרם נזק רב. "כולם בריאים ובמצב טוב"

סירת קטמרן שהותקפה על ידי כרישים אחרי חילוץ שלושת נוסעיה לחופי אוסטרליה, 6 בספטמבר 2023. רויטרס
סירת קטמרן שהותקפה על ידי כרישים אחרי חילוץ שלושת נוסעיה לחופי אוסטרליה, 6 בספטמבר 2023/רויטרס

שלושה מלחים מרוסיה וצרפת חולצו היום (רביעי) לאחר שסירת הקטמרן שלהם הותקפה על ידי כרישים, בזמן ששטו מהאי ונאוטו לאוסטרליה במהלך מסעם מסביב לעולם - כך אמרה הרשות לבטיחות ימית של אוסטרליה.

הרשות אמרה כי היא הגיבה לאות חירום בסביבות השעה 1:30 לפנות בוקר. כשכוחות ההצלה הגיעו למקום, מרחק של יותר מ-800 ק"מ ממזרח לחוף האוסטרלי בים האלמוגים, הם מצאו כי שני חלקי הסירה שאורכה תשעה מטרים נפגעו מכמה התקפות של כרישים.

היא נעזרה בספינת משא של מכוניות ששטה תחת דגל פנמה והצליחה להשלים את החילוץ ולהעלות את המלחים - שני רוסים וצרפתי - אל סיפונה, כשלאזור הגיע גם מטוס חילוץ. "שלושת הגברים שמחו מאוד שהם חולצו, וכולם בריאים ובמצב טוב", אמר ג'ו זלר, מנהל תורן במרכז התגובה של הסוכנות בקנברה. המלחים, בני 28 עד 64, אמורים להגיע מחר לעיר בריסביין שבאוסטרליה.

שלושה המלחים שחולצו לאחר שכרישים תקפו את הסירה שלהם חופי אוסטרליה  בסלפי באי אפאט, ונואטו 28 באוגוסט 2023. רויטרס
שלושה המלחים שחולצו לאחר שכרישים תקפו את הסירה שלהם חופי אוסטרליה בסלפי באי אפאט, ונואטו 28 באוגוסט 2023/רויטרס

זלר אמר כי מסע ממדינת האי ונואטו שבאוקיינוס השקט לאוסטרליה על כלי שיט כזה ייקח בדרך כלל שבועיים עד שלושה. בצילומים מהאוויר נראה נזק גדול בקטמרן, כשהחלק הקדמי של אחד משני הגופים המרכיבים אותו היה חסר לחלוטין.

הוא הוסיף שאות החירום שהיה בקידוד של GPS הציל את חייהם של המלחים בכך שאפשרה למחלצים לאתר אותם במהירות ולבצע חילוץ מתאים. הוא אמר שיש סיבות רבות לכך שכריש עלול לתקוף סירה.
"עם זאת, המניעים של הכרישים הללו אינם ברורים", אמר זלר.

אנה קוסיחינה, דוברת מטעם הקבוצה אמרה שהיא נועדה לקדם את רוסיה ואת סיביר והחלה במסעה לפני שנתיים. "כולם בסדר, אף אחד לא נפגע", אמרה. "הדבר היחיד הוא שהבלונים של הקטמרן המתנפחת התפוצצו".

זו לא התקרית הראשונה שקורית בזמן המסע. לדבריה, מוט ההיגוי בכלי השיט הקודם שלהם כשל בזמן מסע מצ'ילה לאיי הפסחא. הצוות המשיך במסע על הסירה המתנפחת שאוחסנה באי במשך כמה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully