וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מנו גבע בירושלים: ראש העיר משה ליאון עם 60% תמיכה

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 21:48

סקר חדש מציג היחלשות של משה ליאון אם סגנו יוסי חביליו ויו"ר התעוררות אדיר שוורץ יודיעו על התמודדות. בריצה לבד ראש העיר מקבל כ-60% תמיכה, אך אם אחד מהם ירוץ מולו - התמיכה בו יורדת בכ-20%. בנוסף, לפי התוצאות, כמחצית מהתושבים מרוצים מהכיוון אליו מתקדמת העיר

משה ליאון ראש העיר ירושלים בפודקסאט הזירה המקומית. צילום - רוני כנפו, אתר רשמי
משה ליאון/אתר רשמי, צילום - רוני כנפו

55 ימים לבחירות לראשות העיר ירושלים - תוצאות מדגם שהגיע לידי וואלה! חושפות הבוקר (רביעי) נתונים על המועמדים שיושבים על הגדר ועל מידת ההתאמה של המועמד היחיד לראשות העירייה, ראש העיר המכהן משה ליאון. הסקר, שנערך בשבוע האחרון על ידי מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע בקרב 500 תושבי העיר הלא חרדים, קובע כי 60.7% מהציבור מרוצה מהתפקוד של ליאון - נתונים שמצטמצמים כשמציבים מולו שני מועמדים מהמחנה הליברלי, שיושבים על הגדר וטרם החליטו אם ירוצו.

במידה והשניים, סגן ראש העיר יוסי חביליו ויו"ר התעררות אדיר שוורץ, יחליטו לפתוח בקמפיין - המשמעויות גדולות. חביליו מקבל בסקר 21.3% תמיכה במקרה של ריצה מול ליאון - שמקבל 47.2%. 8.6% מעדיפים מועמד אחר ו-22% לא יודעים לבחור בין השניים. מנגד, הסיכויים של שוורץ, בן ה-29, גדולים משל חביליו במקרה של ריצה מול ליאון: כ-23.9% מתכוונים להצביע לו, 46.2% הודיעו שיצביעו לליאון ו-8.3% יבחרו באדם אחר. במקרה הזה אחוז המתלבטים עומד על 21.3%.

יוסי חביליו. סיעת "מצילים את ירושלים", אתר רשמי
יוסי חביליו/אתר רשמי, סיעת "מצילים את ירושלים"
אדיר שוורץ. שרון גבאי, אתר רשמי
אדיר שוורץ/אתר רשמי, שרון גבאי

הסקר מציג נתון מפתיע גם על המרוץ למועצת העיר - אם הבחירות היו מתקיימות היום, רשימת התעוררות הייתה עוקפת את רשימת ירושלים אחת של ליאון, ומקבלת 21.3% תמיכה, לעומת 14.4%. מתחתיהם בפער קטן ניצבת רשימת האיחוד הירושלמי של חביליו, ובהמשך הטבלה חגית משה (7.3%), אריה קינג (6.4%) והליכוד (4%), אחד מכל חמישה ירושלמים לא יודע למי להצביע למועצת העיר.

הנתונים מלמדים באופן כמעט חד משמעי על הובלה גדולה של ליאון, בתור ראש העיר והיחיד שהכריז על מועמדותו. בנוסף, בשאלה על עתיד העיר - 51.6% חושבים שהעיר נמצאת בכיוון נכון, לעומת 41.6% שחוששים על הכיוון אליה צועדת העיר. עם זאת, כשאף אחד מהמועמדים האפשריים עדיין לא הודיע בפועל שהוא מתמודד לבחירות - קשה לצפות מה הציבור יעשה, ואם אחוזי המתלבטים הגבוהה יעברו דווקא למי שיבטיח לספק אלטרנטיבה אמיתית.

מוקדם יותר השבוע, ברשימתו של חביליו, האיחוד הירושלמי, טענו כי פנו לחברים מתנועת התעוררות בניסיון לגרום לאיחוד שורות נרחב. בהתעוררות הכחישו ואמרו שלא קיבלו פנייה והגיבו: "במקום 'מכתב פתוח' - תפרשו מיידית מישיבה משותפת עם אריה קינג, שותפו של בן גביר בקואליציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully