וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהורשעה בתקיפה: מח"ש הגישה ערעור על זיכוי שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 12:31

דיון אוריאן בן כליפא/רוני כנפו

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הבוקר (רביעי) כי היא הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על הכרעת דינו של בית משפט השלום בעיר, שזיכה את שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא מעבירת שיבוש הליכי משפט, בצד הרשעתה בעבירה של תקיפת צעירה בעיר העתיקה לפני כשנתיים.

בערעור שהגישה מח"ש לבית המשפט נטען כי בית המשפט שגה בהחלטה לזכות את בן כליפא בעבירת שיבוש מהלכי משפט מטעמים של הגנה מן הצדק, שכן כך לדבריהם, בית המשפט לא נתן משקל הולם לכך שמדובר בעבירת שיבוש מהלכי משפט המבוצעת על ידי שוטרת.

אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
שוטרת מג"ב אוריאן בן כליפא/פלאש 90, ללא

לפני כשבועיים יצוין, בן כליפא הגישה ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים לביטול הרשעתה וגזר הדין שניתן לה. בערר טענה בן כליפא, באמצעות עורך דינה עו"ד פרץ רצון, כי ההערכה בעניינה עלולה "לגרום לירידה בהרתעה מצד אחד דל אזרחים ועוברי דרך שמרשים לעצמם לא להשמע להוראות שוטרים". עוד נטען בערר כי גזר הדין עלול לפגוע משמעותית באנשי כוחות הביטחון והשוטרים, וכי אלו "לא יבצעו את משימתם ויפעלו ברפיון מתוך החשש להרשעה פלילית".

בנובמבר 2021 דחפה בן כלפיא אזרחית שביקשה לעבור במקום שאותו חסמה על פי פקודה שקיבלה. בן כליפא הסירה את כיסוי הראש שעטתה המתלוננת, משכה בשערותיה, הכתה אותה בראשה והפילה אותה לארץ. בהמשך, הובילה את המתלוננת לנקודת המשטרה כשהיא אוחזת בשיערה ובצווארה, וכשהגיעו צעקה עליה, חנקה אותה וטלטלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
דיון אוריאן בן כליפא. רוני כנפו, רוני כנפו
לפני כשבועיים, בן כליפא הגישה ערר לבית המשפט המחוזי בירושלים לביטול הרשעתה וגזר הדין שניתן לה/רוני כנפו, רוני כנפו

מאוחר יותר, בן כליפא הורשעה בתקיפה אך זוכתה מעבירות שיבוש חקירה. "השימוש בכוח בתחנת המשטרה נעשה בחוסר סמכות - מעשי הנאשמת הם שהובילו לחבלות שהופיעו על גופה של המתלוננת", כתבה השופטת בהכרעה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה להחלטת מח"ש: "מח"ש התאהבה ברדיפת שוטרים ולוחמים שמוסרים נפשם למען מדינת ישראל וביטחון אזרחי ישראל ורדיפת לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא היא ההוכחה הטובה ביותר לשינוי עמוק ויסודי שנדרש במח"ש ובפרקליטות. קורא לפרקליט המדינה להפסיק לנהל מדיניות שמאל שלא מתחשבת בחיילים ובשוטרים שלנו. מלכתחילה לא היה צורך בהגשת כתב אישום נגד הלוחמת ובוודאי שהערעור שהגישה היום מח"ש לבית המשפט נגד הלוחמת הוא מיותר והוא גורם לסירוס הלוחמים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully