וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 שנות מאסר למנהיג "הנערים הגאים" לשעבר על הפריצה לקונגרס: "קנאות מהפכנית"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 11:44

אנריקה טריו, שעמד בראש ארגון הימין הקיצוני, נידון לעונש הכבד ביותר עד עתה בין המעורבים במתקפת 6 בינואר 2021. אף שלא נכח פיזית בוושינגטון בעת המהומות, השופט אמר כי הנהיג אותן בפועל. טריו, שהודה בהפסד טראמפ, אמר: "מתבייש ומאוכזב, זו מבוכה לאומית"

בווידאו: טראמפ ועוד 18: תמונות המעצר של הנאשמים בניסיון להתערב בבחירות בג'ורג'יה/רויטרס

המנהיג לשעבר של ארגון הימין הקיצוני "הנערים הגאים", אנריקה טריו, נידון הלילה (רביעי) ל-22 שנות מאסר על חלקו בהסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, העונש הכבד ביותר שהוטל עד היום על מי המעורבים במתקפה על הקונגרס של ארצות הברית.

השופט בוושינגטון טימותי קלי הטיל את עונשו של טריו, בן 39 ממיאמי, על חלקו בהתפרעות של תומכיו של הנשיא דאז דונלד טראמפ. עורכי דינו של טריו אמרו כי הוא יערער על העונש הכבד, אף שהתביעה דרשה תקופת מאסר ממושכת יותר.

טריו הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע בשל חלקו בתכנון המהומות בקפיטול, שניסו למנוע מהקונגרס לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות, על בסיס טענותיו השקריות של טראמפ שלפיהן היו זיופים נרחבים.

עורכי דינו של טריו אמרו כי העובדה שהוא לא נכח בוושינגטון ב-6 בינואר, בעקבות צו הרחקה שהוצא לו כמה ימים לפני כן על ידי שופט אחר, פירושה שלא הייתה לו "השפעה ישירה" על המהומות.

עם זאת, בגזר הדין אמר השופט, שמונה על ידי טראמפ, כי טריו "היה המנהיג האולטימטיבי של הקנוניה הזו. מר טריו היה המנהיג האולטימטיבי, האדם האולטימטיבי שארגן, שהונע על ידי קנאות מהפכנית".

מנהיג "הנערים הגאים" שנעצר בוושינגטון לפי ההסתערות התגלה בתור מודיע ממשלתי
28.1.21. רויטרס
הוביל את המהומות מרחוק. טריו/רויטרס

התובעים אמרו כי טריו שמר על קשר עם הארגון ועקב אחר מעשיהם. "הוא היה בדרג משלו", אמר עוזר התובע הכללי של ארצות הברית קונור מולרו, והוסיף כי טריו היה דמות בעלת השפעה ייחודית בקרב חברי הארגון הקיצוני. התובעים ביקשו מקלי לגזור על טריו 33 שנות מאסר, בטענה שהוא סייע להוביל את המתקפה מבולטימור, בעוד שבהגנה ביקשו לגזור עליו עד 15 שנים.

קלי גזר בשבוע שעבר 18 שנות מאסר על מנהיג ימני קיצוני אחר של "הנערים הגאים", איתן נורדין. מייסד מיליציית "שומרי השבועה", סטיוארט רודס, נידון במאי גם הוא ל-18 שנות מאסר.

טריו אמר כי הוא מצטער על מעשיו. "אני מאוד מתבייש ומאוכזב", אמר על האלימות שהופנתה נגד הרשויות, והוסיף: "מה שקרה ב-6 בינואר היה מבוכה לאומית". יותר מ-1,100 בני אדם נעצרו באישומים הקשורים למתקפה על הקפיטול. לפחות 630 הגיעו למשפט, ולפחות 110 מהם הורשעו.

חמישה בני אדם, בהם שוטר, נהרגו במהלך המהומות או זמן קצר לאחריהן, ויותר מ-140 שוטרים נפצעו, לצד נזק במיליוני דולרים שנגרם לקפיטול, מקום מושבה של הדמוקרטיה האמריקנית.

במקביל, התובע המיוחד ג'ק סמית', שמונה לחקור מאמצים נרחבים יותר להפוך את הבחירות ב-2020, הגיש כתב אישום נגד טראמפ, המועמד המוביל למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2024, בניסיון לשמור על עצמו בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully