וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: להגיע מהר לפשרה על המהפכה המשפטית; ברקת: הסכמות אינן כניעה - אלא אומץ לב

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 21:57

שר הביטחון ושר הכלכלה התייצבו לצדו של ראש הממשלה ובירכו על הניסיון להגיע להסכמה רחבה באשר להמשך החקיקה המשפטית. "זו העת לשים את המחלוקות בצד", קרא גלנט. מנגד, ח"כ ביסמוט הדגיש: "הסכמה רחבה, לא הסכמה רחבה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים צריך לשקף את הציבור"

בוידאו: נתניהו הזמין את גנץ למו"מ על המהפכה המשפטית: "אפשר להגיע להסכמות, בוא נדבר"/מערכת וואלה!, לעמ

שר הביטחון יואב גלנט קרא הערב (שלישי) להגיע להסכמות על המהפכה המשפטית. זאת, לאחר קריאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, לחזור לשולחן המשא ומתן, ותשובתו של האחרון, לפיה כרגע "אין עם מי לדבר", אך הדבר יהיה אפשרי אם "יד המתונים בקואליציה תגבר".

"אזרחי ישראל וצה"ל זקוקים ללכידות ולאחדות", כתב גלנט. "‏זו העת לשים בצד את המחלוקות ולמצוא את המשותף והמאחד. ‏קורא לחבריי לכנסת להגיע לפשרה ומהר, למען מדינת ישראל ולמען ביטחון ישראל".

גלנט לוחץ על נתניהו מזה כמה שבועות להודיע על עצירת החקיקה החד צדדית כדי לבלום את משבר המילואים בצה"ל ולמנוע את הפגיעה בכשירות כתוצאה מאי התייצבות הטייסים.

שר הביטחון יואב גלנט, הכנסת, ירושלים.. יונתן זינדל, פלאש 90
שר הביטחון יואב גלנט, הכנסת, ירושלים./פלאש 90, יונתן זינדל

גם שר הכלכלה ניר ברקת התייצב לצד נתניהו: "תומך במהלך של הסכמה רחבה בנושא החקיקה המשפטית. בפני מדינת ישראל אתגרים כבירים בביטחון, ביחסי החוץ ובכלכלה. בימים אלה כשאויבינו מביטים בנו נלחמים אחד בשני, עלינו לשים את המחלוקות בצד ולהגיע להסכמות רחבות בקרב עם ישראל".

"אחדות ישראל היא ערך עליון ורק אם נהיה מאוחדים ומלוכדים - נוכל לנצח ולהתמקד באתגרים הגדולים שלפנינו", הוסיף. "הסכמות שיביאו לאחדות ישראל הן אינטרס לאומי עליון של מדינת ישראל והן לא כניעה - אלא אומץ לב".

שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, תמך גם כן: "ערב השנה החדשה נדרשת הסכמה לאומית רחבה. לח"כ בני גנץ שמציג עצמו כמנהיג מרכזי שחותר להסכמות, ישנה הזדמנות גדולה כעת להוכיח שהוא מעוניין בהסכמות אמתיות ומעשיות. לכן, מצופה ממנו להיענות לקריאתו הפומבית של ראש הממשלה ולחזור לשיחות, כדי לגבש הסכמה רחבה, שרבים מאוד בעם - בארץ ובעולם - מצפים לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

מנגד, ח"כ בועז ביסמוט, הדגיש כי השאיפה להסכמה לא יכולה לבוא על חשבון שינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים: "הסכמה רחבה, לא הסכמה רחבה - הרכב הוועדה לבחירת שופטים צריך לשקף את הציבוריות הישראלית", כתב, "על זה אסור להתפשר".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נתניהו קרא לגנץ להגיע להסכמות עמו על המהפכה המשפטית - זאת, ברקע מתווה הפשרה החדש שגיבשו אנשיו עם הנשיא יצחק הרצוג. גנץ, שמסר הצהרה לתקשורת, כינה את ההצעה ספין, ואמר: "אין ראש ממשלה אפקטיבי בישראל - איני סומך על נתניהו, שעושה קודם כל מה שטוב לו".

"יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף. היום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת - הוא רוצה שנגיע להסכמות", אמר נתניהו בסרטון שפרסם. "אבל כדי להגיע להסכמות צריך לעשות דבר אחד פשוט - לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר. לכן אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו ונעשה את מה שרוב עם ישראל מצפה לו: נשב ונגיע להסכמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully