וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל הודיעה: בוטלו ההנחיות שמגבילות צורת לבוש ואוסרות על הפגנות

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 12:21

לאחר שורה של מקרים בהם מאבטחי הרכבת מנעו מנוסעים להיכנס לתחנה, משום שלבשו חולצות עם סמלי מחאה או נשאו דגלים, רכבת ישראל הודיע כי שונו ההנחיות. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה של האגודה למען זכויות האזרח

המונים מפגינים ברכבות: תחנות השלום, בנימינה וחוף הכרמל נסגרו/ניב אהרונסון

רכבת ישראל הודיעה היום (שלישי) על ביטול ההנחיות שאסרו לעלות לנסיעה בעקבות צורת הלבוש ואוסרות על הפגנות. ההחלטה התקבלה בעקבות עתירה של האגודה לזכויות האזרח, לאחר שהתרבו מקרים בהם נאסר על מפגינים לעלות לרכבת כי לבשו חולצות ועליהן סמלי מחאה נגד המהפכה המשפטית.

בתגובה להודעת הרכבת אמרו עודד פלר, מנהל המחלקה המשפטית של האגודה לזכויות האזרח, וסיון תהל, רכזת חופש המחאה באגודה, אמרו כי מדובר בהישג חשוב במאבק למען חופש הביטוי והמחאה בישראל: "אנו מברכים על החלטת רכבת ישראל. אין לרכבת סמכות לצנזר ביטויים, לאסור כניסה בשל תכנים שעלולים לעורר מחלוקות ולהגביל הפגנות. עיכובים ומניעת שימוש בתחבורה ציבורית בשל הבעת דעות ומימוש חירות ההפגנה חותרת תחת ליבת הדמוקרטיה".

תחנת רכבת ישראל. יניב כליף, יניב כליף
רכבת ישראל/יניב כליף, יניב כליף

בינואר האחרון עתרה האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ בדרישה להורות למשרד התחבורה להנחות את רכבת ישראל להפסיק באופן מיידי לעכב נוסעים בכניסה לתחנות הרכבת או למנוע מהם להשתמש בשירותיה, בשל לבוש או נשיאת תכנים פוליטיים או תכנים שנויים במחלוקת, או בשל נשיאת חומרי הפגנה מכל סוג שהוא.

העתירה הוגשה בעקבות שורה של מקרים שבהם מנעו מאבטחי הרכבת את כניסתם של נוסעים לתחנה בשל לבישת חולצות עם כיתובים פוליטיים או נשיאת שלטי הפגנה ומחאה, בטענה שהדבר עלול לגרום לפרובוקציות. בעתירה נטען כי מדיניות הרכבת אסורה על פי חוק איסור הפליה, ושהרכבת אינה מוסמכת כלל לאסור כניסת נוסעים לתחנות בשל ביטויים פוליטיים. עוד נטען כי עיכובים, איסורים והפליה על ידי רשויות ציבוריות בשל הבעת דעות פוליטיות חותרים באופן ברור תחת עקרון חופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully