וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאבדות מורה בכיתה בדרום קוריאה חושפת את בריונות ההורים כלפי אנשי חינוך

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 17:02

מאה מורים התאבדו במדינה בשנים האחרונות, על רקע לחצים והטרדות מצדם של הורי התלמידים, ואחת מהן נמצאה בארונית בכיתה. מורים יצאו לשבות ולהפגין בדרישה להגנה על זכויותיהם, ומשרד החינוך מבטיח שהם יוכלו להימנע משיחות טלפון של הורים לטלפונים שלהם

הפגנת מורים לזכר ובמחאה על התאבדות קולגה, סיאול, דרום קוריאה, 4 בספטמבר 2023. רויטרס
הפגנת מורים לזכר ובמחאה על התאבדות קולגה, סיאול, דרום קוריאה, 4 בספטמבר 2023/רויטרס

מורים בקוריאה הדרומית מפגינים ושובתים היום (שני) בדרישה להגנה טובה יותר על זכויותיהם, ובמחאה על מה שהם מתארים בתור הטרדות נרחבות מצד הורים שהובילו להתאבדויות בקרב כמה מעמיתיהם.

תלונותיהם של הורים בבתי ספר ציבוריים על יחס פוגעני מצד הורים ותלמידים, כולל האשמות בניצול ילדים על כך שהענישו תלמידים, התגברו מאז מורה צעירה נמצאה מתה ביולי האחרון, ככל הנראה אחרי שהתאבדה.

עשרות מורים אמרו כי הם ייקחו יום חופש כדי להשתתף בהפגנה, בעוד שהממשלה ורשויות בתי הספר פועלים כדי למנוע שיבושים משמעותיים לשיעורים. הם הבטיחו לנקוט צעדים משפטיים שיעניקו הגנה טובה יותר למורים.

מספרם של המורים השובתים לא ברור, אך התקשורת המקומית דיווחה שעשרות בתי ספר ברחבי המדינה צפויים להישאר סגורים היום משום שמוריהם הודיעו על היעדרותם. הרשויות הזהירו כי הן ינקטו צעדים משמעתיים משום שצעד קולקטיבי של מורים לשיבוש הלימודים הוא אינו חוקי.

הקבוצה המובילה את המחאות, "כולם ביחד כאחד", אמרה כי איגוד המורים של קוריאה הדרומית לא מעורב בארגון ההפגנות. "אנחנו נגן עליהם (על המורים) ונעשה שינויים כדי שאף מורה נוסף לא יבחר לשים קץ לחייו", אמרו המארגנים בהצהרה שמסרו.

לשכתו של הנשיא יון סוק-יאול מסרה כי הוא הורה לגורמי הממשל להקשיב לדרישות המורים ולפעול כדי להגן על זכויותיהם.

ילד תולה פתק ניחומים מחוץ לכיתה בה התאבד מורה, סיאול, דרום קוריאה, 4 בספטמבר 2023. רויטרס
ילד תולה פתק ניחומים מחוץ לכיתה בה התאבד מורה, סיאול, דרום קוריאה, 4 בספטמבר 2023/רויטרס

ביולי, מורה בת 23 בבית ספר יסודי נמצאה מתה בארונית בכיתתה על ידי מורים אחרים. "יש לי כל כך הרבה לחץ בחזה, שאני מרגישה שאני עומדת ליפול איפשהו. אני לא יודעת איפה אני בכלל", היא כתבה חודש לפני כן ביומנה. ימים לפני ששמה קץ לחייה, היא כתבה כי העבודה הפכה למעמסה כה גדולה עליה עד שהיא "רוצה להרפות".

מאז, מורים ברחבי המדינה ערכו עצרות זיכרון והפגנות בכל סוף שבוע, ואל האחרונה שבהן הגיעו כ-200 אלף מורים שהתאספו מחוץ לפרלמנט בסיאול. המארגנים מעריכים כי כ-20 אלף איש ישתתפו בהפגנות היום, שיגיעו גם הן בסמוך למבנה האסיפה הלאומית.

בשש השנים האחרונות, עד חודש יוני האחרון, מאה מורים בבתי ספר ציבוריים במדינה שמו קץ לחייהם. לפי נתוני הממשלה, 57 מהם לימדו בבתי ספר יסודיים. המספרים הללו הם חלק מתופעה נרחבת ביותר במדינה, שבה שיעור ההתאבדויות הוא הגבוה ביותר מבין המדינות המפותחות, על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי וה-OECD - עם יותר מ-20 אנשים לכל 100 אלף תושבים שנוטלים את חייהם.

משרד החינוך הבטיח למנוע מקרים שבהם מורים נענשים על פעילות חינוכית לגיטימית, ולשפר את התקשורת בין מורים להורים. על פי התוכנית הממשלתית, תובטח למורים הזכות להימנע משיחות מהורים לטלפונים האישיים שלהם.

"מספר הדיווחים חסרי האבחנה על פגיעה בילדים גדל, מכיוון שזכויות התלמידים הודגשו יתר על המידה בעוד אלה של המורים לא כובדו", נמסר בהודעת המשרד. "נתמוך במורים כדי שיוכלו להתמקד בחינוך, ללא חששות מפני קבלת תלונות חסרות אבחנה על התעללות בילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully