וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר במזרח ירושלים הוצת בגלל שלימד לפי התוכנית הישראלית

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 12:57

יממה לפני פתיחת שנת הלימודים אלמונים ירו לעבר ביה"ס, ואף השאירו מכתב איומים חתום בידי "גדודי חללי אל אקצה". אחרי ההצתה העבירה העירייה את התלמידים למבנה סמוך, והחלה בשיפוץ שיקום המבנה. לטענת המציתים מדובר בצעד שמשלים עם "הדיכוי הישראלי". שב"כ מעורב בחקירה

מזרח ירושלים: צעירים ערבים מתעמתים עם כוחות מג"ב ויורים לעברם זיקוקים ואבנים/לפי סעיף 27א

בית ספר יסודי במזרח ירושלים הוצת אחרי שלימד לפי התוכנית הישראלית. המשטרה פתחה בחקירה, העירייה החלה בשיפוץ מסיבי הבוקר (שני) לשיקום המבנה ו-50 התלמידים עברו ללמוד במבנה סמוך בשילוב סיוע של צוותים מהשירות הפסיכולוגי. שב"כ מערוב בחקירת המקרה.

בית הספר שהוצת במזרח ירושלים. 4 בספטמבר 2023. ללא, אתר רשמי
בית הספר שהוצת במזרח ירושלים. 4 בספטמבר 2023/אתר רשמי, ללא

מה הרקע?

  • פתיחת בית ספר יסודי חדש שילמד בתוכנית הישראלית, חלק ממגמה הולכת וגדלה של בתי ספר במזרח העיר שמעדיפים לעבור לתוכנית הישראלית על פני התוכנית הפלסטינית. בקרב הפלסטיניים בעיר מדובר בסכנה למחיקת הזהות הפלסטינית, ובצעד שמשלים עם "הדיכוי הישראלי", כך לטענתם.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מאירועי הפרקים הקודמים

  • יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, פתחו אלמונים בירי לעבר מבנה בית הספר, והשאירו אחריהם מכתב איומים עליו חתומים "גדודי חללי אל אקצה", ובו הזהירו את מנהלי ועובדי המוסד שלא ללמד את תכנית הלימודים הישראלית. כתוצאה מהירי נופצו מספר חלונות במבנה.
מכתב האיומים החתום בידי "גודי חללי אל אקצא". 04.09.2023. ללא, אתר רשמי
מכתב האיומים החתום בידי "גודי חללי אל אקצא". 04.09.2023/אתר רשמי, ללא

מה קרה מאז?

  • לצד שיקום מבנה בית הספר, החל משא ומתן קדחתני בין הצדדים בתיווך העירייה על פתיחתו. ב-2 בספטמבר נפתח בית הספר כסדרו ומאות התלמידים נכנסו למבנה החדש.

בתמונה הגדולה

  • גדודי חללי אל אקצא לא בולטים בכלל במזרח ירושלים, לכן האירועים האחרונים חריגים מאוד. אם אכן מדובר ביד מכוונת של הארגון (ולא בפעילי טרור אלמונים שהשתמשו בשמם) - נראה שהסיטואציה של המעבר למוסדות הישראליים מתחילה להזיז גם להם את הגבינה. במיוחד בנקודות קיצון בעיר כמו כפר עקב - בהם הם עשויים להתקבל יותר בברכה.
  • עם זאת, הם העדיפו לא להוציא הודעה על האירועים האחרונים באף אחת מהפלטפורמות הרשמיות שלהם ולא הדהדו אצל השותפים ברשתות החברתיות - דבר שעשוי ללמד על הפרופיל הנמוך שהם מחפשים למעשה, ואולי חשש מתגובת נגד של הגורמים הפרו-ישראליים בתוך מזרח ירושלים.

מה הם אומרים?

  • מעיריית ירושלים נמסר: צוותי עירייה הגיעו הבוקר למבנה בית הספר במטרה לבחון את הנזק שנגרם למתחם, זאת לצד התחלת עבודות לתיקון הנזקים באופן מיידי, לטובת התלמידים. תלמידי בית הספר, חמישים במספר, המשיכו הבוקר את לימודיהם במבנה בית ספר סמוך. החל ממחר, ילמדו התלמידים בשטח שהוקצה להם במבנה המינהל הקהילתי. התלמידים צפויים לשוב למבנה בית הספר החדש תוך כשבוע.
  • "מכונת ההסתה הפלסטינית מתקשה לראות כיצד ילדי מזרח ירושלים מתפתחים וצומחים במקצועות ליבה על חשבון שיעורי ההסתה והתוצאה המיידית היא הצתת בית הספר", אמרה סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך, חגית משה. "אנחנו לא נרתעים ונמשיך לפתח את מערכת החינוך בתכנית הלימוד הישראלית במזרח העיר כמפתח לביטחון האישי, החברתי והכלכלי של תושבי העיר ממזרח וממערב", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully