וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מסע של 3,000 ק"מ: שוברת קרח חילצה חוקר אוסטרלי מאנטארקטיקה

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 10:00

החוקר, שסובל מ"בעיה רפואית מתפתחת", פונה במסוק מתחנת מחקר אל סיפונה של ספינת הענק האוסטרלית. עד שיגיעו לבית חולים, הוא יעבור בדיקות וטיפולים בספינה

תחנת אמונדסן-סקוט, אנטארקטיקה. ShutterStock
תחנת אמונדסן-סקוט, אנטארקטיקה/ShutterStock

אוסטרליה אמרה היום (שני) כי היא פינתה בהצלחה חוקר חולה מתחנת מחקר מרוחקת אנטארקטיקה. מבצע החילוץ הבהול מהיבשת הקפואה החל בשבוע שעבר כדי להגיע לחוקר, שסבל מ"בעיה רפואית מתפתחת" שלא נחשפה. המשימה דרשה צוות חילוץ רפואי, שוברת קרח ענקית ושני מסוקים והחוקר נמצא כעת בדרכו לטסמניה, שם יעבור בדיקות רפואיות וטיפולים.

שוברת הקרח "נויאנה" שיצאה לדרכה ביום שישי עברה מרחק של יותר מ-3,000 ק"מ כדי להגיע אל החוקר החולה, ואתמול היא הייתה קרובה מספיק לתחנת המחקר קייסי כדי לשלוח שני מסוקים עם צוותים רפואיים לחילוצו של החוקר.

בתחנת המחקר יש מתקנים רפואיים מצומצמים, ורק כ-20 איש חיים בה במהלך תקופות החורף הקשות. לאחר פינוי החוקר, הושלם השלב הראשון של המשימה, ושוברת הקרח צפויה להגיע לטסמניה בשבוע הבא. קוב קליפטון, מתכנית אנטארקטיקה של אוסטרליה, אמר כי החוקר יעבור בדיקות במתקן הרפואי המיוחד והמצויד שעל שוברת הקרח.

"החזרתו של החוקר הזה לטסמניה עבור טיפול רפואי מיוחד הוא בעדיפות עליונה עבורנו", אמר. משפחתו של החוקר מעודכנת באופן רציף על מצבו, ויתר אנשי התכנית האוסטרלית ביבשת הקפואה נמצאים ובטוחים. אוסטרליה דורשת מכל החוקרים הנשלחים לאנטארקטיקה לעבור בדיקות רפואיות ממושכות לפני כן.

מבצעי פינוי מאחד האזורים הקשים ביותר לחיים על פני כדור הארץ הם מורכבים, יקרים, מסוכנים ויכולים לדרוש סיוע בינלאומי. במקרה הזה, לא היה ניתן לפנות את החוקר באוויר, משום ששדה התעופה הסמוך לתחנת המחקר אינו שמיש לרוב במהלך החורף הקשה. מסלול ההמראה הקפוא בו זקוק לכמה שבועות של הכנה כדי להשמיש אותו לנחיתות, ולכן אוסטרליה בחרה באפשרות המהירה יותר של שליחת שוברת הקרח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully