וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב חירום": ועדת המעקב וראשי הרשויות הערביות הכריזו על שביתה כללית ביום שלישי

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 21:47

זירת רצח בכפר קרע, 18 באוגוסט 2023/על פי סעיף רשתות חברתיות

הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות וועדת המעקב העליונה הכריזו הערב (ראשון) על שביתה כללית ביום שלישי, ועל הקמת מטה חירום למאבק בפשיעה. בהודעה הטילו שני הגופים את האשמה בעלייה החדה במספר מקרי הרצח על הממשלה והאשימו אותה בהפקרת האזרחים הערבים. הישיבה התקיימה בכפר קרע.

השביתה המתוכננת תכלול את הרשויות המקומיות והגופים הקשורים אליהן, את בעלי העסקים ואת מערכת החינוך, שתפעל עד השעה השלישית. בתומה יצטרפו התלמידים בשיירות מחאה לשובתים, וישתלבו בפעילות נגד הפשיעה והאלימות.

הגופים הכריזו על מצב חירום. מטה החירום יכלול את ועדת הפיוס, הוועדה למיגור הפשיעה והאלימות, הוועדים העמיים, פורום המשפטנים וכל מרכיבי ועדת המעקב העליונה והוועד הארצי של הרשויות. בנוסף לצעדים אלה הודיעו הגופים על הפגנה עממית גדולה בכפר קרע, בתום הלווויה המתוכננת למחר, ועל חסימת כביש 65.

אלפים מפגינים בחיפה ב-"מצעד המתים" נגד האלימות בחברה הערבית 31 באוגוסט 2023. יואב איתיאל
הפגנה בחיפה נגד האלימות בחברה הערבית, 31 באוגוסט 2023/יואב איתיאל

במקביל, הערב מתקיים בכפר קרע הלוויתו של שיח' סאמי עבד אללטיף (מסרי), אימאם מסגד אל קובה ואיש עסקים, שנרצח אמש בצאתו מהמסגד הגדול במרכז הכפר. בכפר שוררת אווירת אבל. גם הרחוב הראשי חשוך, מכיוון שכל העסקים סגורים למעט מכולות. תריסי הברזל מוגפים על חלונות הראווה של החנויות. "אנחנו לא זוכרים רציחות בכפר בכלל במשך עשרות שנים", אמר לוואלה! אחד השכנים ליד המסגד, שהוסיף, "היה בטוח פה. היה בטוח בכפרים ערביים אחרים. מה שהשתנה זו הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully