וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרים סותרים? נתניהו בשיחות על אנרגיה בקפריסין, כ"ץ מזמין את שר האנרגיה הטורקי לישראל

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 20:33

בעת שנתניהו הודיע על שיתוף פעולה עם מנהיגי קפריסין ויוון בתחום האנרגיה, כ"ץ הודיע שדיבר עם עמיתו על שיתוף פעולה בין טורקיה וישראל. יוון וקפריסין, שבינן לבין טורקיה קיימת מתיחות צבאית סביב קידוח גז במזרח אגן הים התיכון, מודאגות מאוד משיתוף פעולה כזה

בווידאו: נתניהו בדיון צוותים השרים על הטיפול במסתננים: "מאיימים על ישראל כמדינה דמוקרטית"/לע"מ, ווידאו: רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל

שעה קלה אחרי שראש הממשלה נתניהו נחת בקפריסין היום (ראשון) לפסגה עם מנהיגי קפריסין ויוון והודיע כי ידון עמם על שיתוף פעולה בתחום האנרגיה, שר האנרגיה ישראל כ"ץ פרסם הודעה על שיחת טלפון שקיים היום עם שר האנרגיה הטורקי במהלכה דן עמו גם כן על שיתוף פעולה בתחום האנרגיה. "תהיו ערניים", כתב כ"ץ בציוץ בטוויטר. במקביל, נתניהו בתום פגישתו עם נשיא קפריסין אמר כי שתי המדינות דנות בשני דברים מרכזיים בתחום האנרגיה, האחד הוא חיבור חשמלי שיחבר את קפריסין ליוון וליבשת אירופה, ומקפריסין לישראל, ואולי גם למדינות מזרחה.

העניין השני, אמר נתניהו, הוא אופציות לשיתוף פעולה בתחום הגז הטבעי. "היה לשתי המדינות שלנו מזל וגילינו מאגרי גז. אנחנו מדברים על דרכים לשתף פעולה בתחום הזה, זה משהו שעליו נמשיך לשוחח בחודשים הקרובים".

נתניהו בקפריסין. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מתקבל בקפריסין, 3 בספטמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

למה זה חשוב?

  • יוון וקפריסין מוטרדות מאוד משיתוף פעולה בין ישראל לטורקיה במיוחד בתחום האנרגיה. בין יוון וקפריסין לבין טורקיה קיים עימות ממושך על קידוחי גז במזרח אגן הים התיכון שהביא לעליית במתיחות הצבאית בין המדינות.
  • לאור זאת, המסרים של נתניהו וכ"ץ נראים סותרים.
sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נתניהו בקפריסין, 3 בספטמבר 2023. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בקפריסין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מה הם אומרים

  • בלשכת שר האנרגיה כ"ץ אמרו כי שיחת הטלפון שלו עם מקבילו הטורקי וההודעה עליה בעיתוי הנוכחי היתה מתואמת עם לשכת ראש הממשלה.
  • בלשכת ראש הממשלה אמרו שמדובר בשיחה שוטפת וכי אין להם בעיה עם העיתוי שלה.
  • שר האנרגיה הטורקי כתב הערב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתכוון להגיע לביקור בישראל בהזדמנות הקרובה ביותר, בהזמנתו של כ"ץ. "היתה לי שיחה פרודוקטיבית עם ישראל כ"ץ, לדיון בהזדמנויות בילטרליות ואזוריות של שיתוף פעולה בתחום האנרגיה, כולל הגז הטבעי", כתב השר הטורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully