וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו על ניסיונות ההדחה של יו"ר יד ושם: "פייק ניוז"

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 15:24

רעיית רה"מ טענה כי הפרסומים, לפיהם דרשה להדיח את דני דיין בעקבות הופעתה של קרן פלס אינם נכונים. "לחצתי לה את היד ואמרתי לה שהיא שרה מרגש", סיפרה. מנגד, גורמים בליכוד טענו לוואלה! כי ההחלטה על ההדחה התקבלה עם הקמת הממשלה, אך התקרית עם הזמרת תרמה למוטיבציה

בווידאו:הגעת שרה נתניהו וליאת בן ארי, היום השני לעדות ארנון מילצ'ן במשפט תיק 1000, בימ"ש מחוזי ירושלים, 26 ביוני 2023/מערכת וואלה!

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, התייחסה היום (ראשון) לפרסומים, לפיהם היא דרשה להדיח את יו"ר יד ושם, דני דיין. לדבריה, מדובר ב"פייק ניוז" וכלל לא ידעה שהזמרת קרן פלס מופיעה במחאות נגד המהפכה המשפטית. "לחצתי לה את היד ואמרתי לה שהיא שרה מרגש ואין לי מילה נוספת להגיד על זה, אירוע סתמי לחלוטין. לא ידעתי אז או היום אם היא משתתפת במחאות או לא", אמרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס גם הוא לניסיון ההדחה, ואמר: "זה נושא שנמצא אצל שר החינוך, הוא בודק את זה על בסיס ענייני. אני חושב שהשאלה המעניינת כשהחליטו בממשלה הקודמת להזיז כל אחד שהיה מזוהה עם הימין או הליכוד לא שמעתי שמישהו אומר פוליטיזציה, בכל מקרה אני לא חושב שמדברים פה על החלפת תפקיד".

שרה נתניהו וקרן פלס. ראובן קסטרו
קרן פלס ושרה נתניהו/ראובן קסטרו

בימים האחרונים שר החינוך יואב קיש החל פומבית בניסיון הדחה של דיין, שמשמש יו"ר יד ושם מאז 2021. דיין הוא יו"ר מועצת יש"ע לשעבר ששימש קונסול ישראל בניו יורק - במינוי אישי של נתניהו - ומקורב כיום לחבר הכנסת גדעון סער, ואף התמודד ברשימת תקווה חדשה בבחירות 2021, שלאחריהן סער מינה אותו ליו"ר יד ושם במקום היו"ר הקודם, אבנר שלו, שפרש אחרי 27 שנים.

מאז הקמת הממשלה החדשה בתחילת השנה, רוב שרי הממשלה פועלים כדי להדיח ולהחליף את המינויים של הממשלה הקודמת באנשי אמונם ומקורביהם, והתפקיד של דיין סומן בליכוד כיעד אסטרטגי מאז הקמת הממשלה החדשה. לפי פרסום בחדשות 12 בשבוע שעבר, בלשכת ראש הממשלה זעמו גם על השתתפותה של הזמרת קרן פלס באירוע ממלכתי ביד ושם, יומיים לאחר שהשתתפה בעצרת מחאה בקפלן. גורמים בליכוד אמרו לוואלה! כי ההחלטה על החלפת דיין התקבלה עוד קודם לכן, עם הקמת הממשלה, אך התקרית עם קרן פלס תרמה למוטיבציה להדחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully