וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עבירות חמורות ברומניה: מיליארדר ישראלי נעצר בקפריסין

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 7:46

היהלומן בני שטיינמץ בן ה-67 נעצר עם הגעתו לשדה התעופה בלרנקה לבקשת השלטונות הרומניים שדרשו להסגירו, לאחר שהורשע שם בהונאת קרקעות.בעבר, דחתה ועדת הערעורים של אתונה בקשה דומה להסגרתו - נוכח הפגיעה בזכותו להליך הוגן.

בני שטיינמץ/אירית רחמים

היהלומן והמיליארדר הישראלי בני שטיינמץ בן ה-67 נעצר בקפריסין ביום חמישי שעבר, זאת עם הגעתו לשדה התעופה בלרנקה ועל פי צו מעצר אירופי שהוצא על ידי השלטון הרומני בגין הרשעתו בהונאת קרקעות שביצע במדינה. במשרד החוץ הישראלי מכירים את הדיווח.

מטעמו של שטיינמץ נמסר כי בקשת הסגרתו של שטיינמץ כבר נדחתה בעבר, לאחר שנפגעה זכותו להליך הוגן ברומניה. "ועדת הערעורים של אתונה ביוון דחתה במרץ 2022 את בקשת השלטונות הרומניים להסגרתו של שטיינמץ, זאת נוכח הפגיעה בזכותו להליך הוגן - כמו גם הסיכון האמיתי של היותו נתון ליחס מפלה, בלתי אנושי ומשפיל אם יוסגר", מסרו. "בכך, בוטל צו המעצר בבירור על ידי השופט היווני. גם באיטליה החליטו הרשויות האיטלקיות כי אין להוציא לפועל את הצו, מאותן סיבות".

עוד הוסיפו כי גם האינטרפול ביטל את "ההודעה האדומה" שלו, ובכך ביטל את צו המעצר הבינלאומי שהוציאו הרשויות ברומניה כנגד שטיינמץ וזאת, "לאחר שהאינטרפול זיהה שורה של הפרות זכויות אדם, כמו גם הפרה של זכותו הבסיסית להליך הוגן ברומניה". לדבריהם, "מצוין בבירור כי התביעה של מר שטיינמץ הייתה ממניעים פוליטיים".

איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ מגיע לבית המשפט בז'נבה, שוויץ, 22 בינואר 2021. רויטרס
"תביעה ממניעים פוליטיים". שטיינמץ/רויטרס

עוד ציינו כי "מר שטיינמץ מברך על ההזדמנות לזכות במדינה אירופית נוספת, בהליך כנגד רומניה - מדינה הידועה לשמצה בחוסר הכבוד שלה לזכויות אדם. הוא בטוח שהצדק ינצח גם בקפריסין, ויאשר שהיסודות החזקים של המערכת המוסרית והמשפטית של האיחוד האירופי ינצחו נגד פרקטיקות לא דמוקרטיות כמו אלו של השלטונות הרומניים".

בנובמבר 2019 העריך "פורבס" את הונו של היהלומן בני שטיינמץ בן ה-67 בכ-1.1 מיליארד דולר. הוא נידון למאסר ברומניה ובשווייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully