וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צוות, עוד ועדה: גם במהומות בתל אביב, נתניהו בוחר בפתרון הכי נוח

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 13:35

לאורך השנים, רה"מ נוהג להקים צוותי שרים או ועדות מיוחדות כדי להדגיש שהוא נותן תשומת לב מיוחדת לבעיה או תופעה - או כדי לקבור מחלוקות פוליטיות שלא נפתרות במליאת הממשלה. בממשלה הנוכחית יש לא פחות מ-30 ועדות מיוחדות לטיפול בנושאים שונים שהוקמו בהחלטת ממשלה

בווידאו: נתניהו בדיון צוותים השרים על הטיפול במסתננים: "מאיים על ישראל כמדינה דמוקרטית"/יותם רונן, רועי אברהם, סאונד: יחזקאל קנדיל, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (ראשון) צוות שרים מיוחד כדי לדון בטיפול בשוהים הבלתי חוקיים מאריתראה שהתפרעו אתמול בתל אביב.

במהלך הישיבה נתניהו הטיל על הצוות להכין "תוכנית שלמה ומעודכנת להוצאתם של כל המסתננים הבלתי חוקיים מישראל". בעיית המהגרים הבלתי חוקיים נמצאת על סדר היום של כל ממשלות נתניהו ב-14 השנים האחרונות - אבל המהומות אתמול בתל אביב דרשו תגובה ממשלתית מהירה - ונתניהו בחר בפתרון החביב עליו - כינוס צוות או וועדה.

ראש בהממשלה בנימין נתניהו בועדת שרים לענייני מסתננים. 3 בספטמבר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בחר בפתרון החביב עליו - כינוס צוות או וועדה/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

התמונה הגדולה:

לאורך השנים, נתניהו נוהג להקים צוותי שרים או ועדות מיוחדות כדי להדגיש שהוא נותן תשומת לב מיוחדת לבעיה או תופעה - או כדי ללבן מחלוקות פוליטיות שלא מגיעות לידי פתרון במליאת הממשלה. כך למשל, נתניהו הקים בעבר ועדת שרים לעניני הסדרת מאחזים והתנחלויות ולבחינת חוק עונש מוות מחבלים שיצרו עבורו בעיות קואליציוניות עם הימין.

בנוסף, נתניהו הקים בשנים האחרונות לא פחות משש ועדות לטיפול ביוקר המחיה, האחרונה שבהן ביוני האחרון. ועדת השרים לעניני יוקר המחיה בממשלה הנוכחית פועלת במקביל לוועדת שרים לעניני חברה וכלכלה - הקבינט הכלכלי חברתי, ועדת שרים לעניני הפרטה, וועדה ציבורית לבחינת הריכוזיות במשק הישראלי.

בממשלה הנוכחית בכלל יש ריבוי של צוותים וועדות: בפברואר, נתניהו הקים צוות בראשות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כדי לבחון הסתה ברשתות החברתיות. עוד וועדה שהוקמה בחודש הזה היא וועדת שרים לענייני מוכנות לרעידות אדמה. ביוני הוקמה וועדת שרים מיוחדת למיגור הפשיעה במגזר הערבי, שפועלת בנוסף לוועדת השרים לעניני החברה הערבית. ביולי האחרון, ברקע מהומות הטורבינות של הדרוזים ברמת הגולן, נתניהו החליט על הקמת צוות בראשות מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי כדי לדון בנושא.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ועדת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו למאבק ביוקר המחייה. 5 ביוני 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ועדת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו למאבק ביוקר המחייה. יוני 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לפרוטוקול:

מלבד צוותי שרים או מנכ"לים בין משרדיים שמתכנסים לדיונים מזדמנים; בממשלה הנוכחית יש לא פחות מ-30 ועדות שרים מיוחדות לטיפול בנושאים שונים שהוקמו בהחלטת ממשלה.

בערך כמחצית מהם מוקמים על פי החוק כמו הקבינט המדיני ביטחוני, ועדת שרים לעניני חקיקה, ועדת שרים לעניני שב"כ ועוד. אך חלקם הגדול מוקדש לנושאים אחרים, פוליטיים ואקטואליים - כמו ועדת שרים לעניני קבורה שהוקמה לדרישת הסיעות החרדיות או ועדת שרים לקידום שילוב החברה האתיופית בישראל.

ועדת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו למאבק ביוקר המחייה. 5 ביוני 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אתה אמרת לי פעם שכשאני רוצה להרוג משהו אני מקים וועדה". לפיד על נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מה הם אומרים?

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר לראש הממשלה במאי השנה במליאת הכנסת: "אתה אמרת לי פעם שכשאני רוצה להרוג משהו אני מקים וועדה".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) כתב אתמול: "נתניהו מכנס את 'צוות השרים' שיבחן צעדים נגד המסתננים.
מחר. למה, אתמול לא הייתה בעיה? לפני 4 חודשים? לפני 8 חודשים? ב-2019? ב-2020? איזה ניהול בזיוני וכושל שמביא להפקרות ולאסונות. בכל התחומים. האיש הזה לא כשיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully