וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד לגניזת ההפיכה": מאות אקדמאים בעולם קראו להשבית את שנת הלימודים באוניברסיטאות

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 13:49

500 אקדמאים, רופאים ומדענים ישראלים ממוסדות מובילים בעולם פנו לעמיתיהם בישראל בקריאה לשיבוש הלימודים האקדמאים במדינה, זאת במחאה על המהפכה המשפטית ועד לגניזתה המלאה. בין החותמים, מדענים מהאוניברסיטאות אוקספורד, ייל והרווארד

בווידאו: אלפי סטודנטים ברחבי הארץ מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט/יואב איתיאל, יניר יגנה, היב אהרונסון

500 אקדמאים, רופאים ומדענים ישראלים ברחבי העולם פנו הבוקר (ראשון) לעמיתיהם בישראל בקריאה להשבתת שנת הלימודים באוניברסיטאות, במחאה על המהפכה המשפטית. החותמים על המכתב קוראים לגנוז באופן מוחלט את החוקים שהממשלה מעוניינת לקדם כחלק מהרפורמה.

החותמים, בהם אקדמאים מהמוסדות הרוואד, אוקספורד וייל, טוענים כי הממשלה מתנהלת באופן דורסני: "הסתרה וסילוף עובדות, זלזול באנשי מקצוע ובמומחים, אלימות מילולית, והסתה". האקדמאים קראו ל"יוזמות השבתה ושיבוש, כל זמן שהממשלה מסרבת להתחייב לקבל את הכרעות בג"ץ בסוגיות העומדות לפתחו". באשר לאקדמיה, הוסיפו החותמים, מזוהים לטעמם "תהליכים הרסניים" של בריחת מוחות ומשאבים, שעלולה להדרדר לכדי "שקיעת המדע וההשכלה בישראל".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 26 באוגוסט 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית. החודש שעבר/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

החותמים הם אקדמאים ומדענים ישראלים העוסקים בתחומי מחקר, הוראה וטיפול שונים והשוהים כעת בחו"ל. חלקם הגדול חוקרים ורופאים שקיבלו את תאריהם בישראל, וכחלק ממסלול הכשרתם נסעו לחו"ל למטרת התמחות או פוסט דוקטורט. חלקם הגדול שואפים לחזור ולהשתלב באקדמיה, בתעשייה ובמערכת הציבורית בישראל.

"למרות שאנחנו כרגע גרים בחו"ל, ישראל תמיד תהיה הבית שלנו", סיפרה טלי רינר ברודצקי, פרופסור לביולוגיה באוניברסיטת לה-סל שבפילדלפיה ואחת ממארגנות העצומה. "אני אישית לא ישנה בלילות מרוב דאגה על הרס מארג החיים הדמוקרטים והליברלים בישראל שאליו מובילה הממשלה. אני חוששת שלא יהיה לנו בית לחזור אליו ולגדל בו את ילדיי", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully