וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז נפרדה מהקורקינטים החשמליים: "אנרכיה בלתי-נסבלת"

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 10:37

בירת צרפת, שהייתה בין הערים הראשונות בעולם שהחלה להשכיר את הכלים, סילקה אותם מרחובותיה בהמשך למשאל העם שנערך באפריל. מתנגדיהם ראו בהם מטרד וסכנה בטיחותית, אך אחרים נהנו מהזמינות והפתרון התחבורתי שהם הציעו. חלק מהקורקינטים יגיעו לתל אביב

רוכב על קורקינט חשמלי בפריז, 31 באוגוסט 2023. רויטרס
או-רבואר, קורקינטים. רוכבים בפריז, יום לפני כניסת האיסור לתוקף/רויטרס

הרשויות בפריז סילקו ביום שישי את הקורקינטים החשמליים מרחובות העיר, בעקבות משאל שנערך בקרב תושבי בירת צרפת מוקדם יותר השנה. פריז היא העיר הראשונה באירופה האוסרת על השכרת קורקינטים חשמליים, אחרי שהייתה גם אחת הראשונות שאימצו אותם ב-2018.

באפריל, 89% מהמשתתפים במשאל הצביעו בעד סילוקם מהרחובות, אף שרק אחוז זעום מקרב התושבים השתתף בו - 7.5% בלבד. ראש עיריית פריז, אן הידלגו, תמכה באיסור על הקורקינטים ואמרה כי הוא יפחית את "המטרד" שהם גורמים לו.

בשנה שעברה נרשמו בעיר 20 מיליון נסיעות על גבי 15 אלף קורקינטים שכורים, אך הן כללו גם 459 תאונות במעורבותם של כלים חשמליים, שלוש מהן קטלניות. בחמש השנים שבהן הקורקינטים היו זמינים להשכרה בחינם, הם הפכו למקור של מתיחות.

חלק מהתושבים התלוננו על כך שהרחובות נסתמו בידי קורקינטים חונים, ואחרים ציינו חששות בטיחותיים. "האנרכיה הייתה די בלתי-נסבלת", אמר דייוויד בליאר, סגן ראש העיר האחראי על ניידות עירונית.

חלק מהמפעילים של הקורקינטים מקווים שהלקוחות יעברו לאופניים חשמליים שיש ברשותם להציע להם. עם זאת, לא כולם משוכנעים שזה יהיה אותו הדבר.

"האופניים האלו גדולים וכבדים, לא זריזים כמוהם", אמרה אמנדה רולינס, משפיענית טיקטוק אמריקינת החיה בפריז, שסיפרה ל-740 אלף עוקביה על אהבתה לקורקינטים, שיועברו לערים אחרות בעולם, בהן לונדון, קופנהגן, ברלין וגם לתל אביב.

"זה מעציב אותי משום שאהבתי מאוד להסתובב ככה, ללכת לכל מקום בלי הלחץ לנסוע במכונית ולהיתקע בפקקים", אמר ואלרי רינקל, שנהגה להשכיר קורקינט חשמלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully